معاون استاندار فارس: جمهوری اسلامی به وفاداری اهل سنت اطمینان دارد

معاون استاندار فارس: جمهوری اسلامی به وفاداری اهل سنت اطمینان دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: امروز فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی از اهل سنت است دیگر ما امنیتی‌تر و نظامی‌تر از این سطح که نداریم و این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی کاملا به وفاداری اهل سنت اطمینان دارد.

اسماعیل محبی‌پور جمعه۷ مرداد در حاشیه گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه استان فارس اظهار کرد: در شرایط کنونی که هدف ما نوگرایی و جوان‌گرایی در سیستم است ، سن افراد ، شرایط بومی یا غیر بومی بودن و معیارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد ، به علاوه اینکه استعلاماتی هم باید در مورد آن شخص گرفته شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس عنوان کرد: در جنوب فارس چند شهرستان وجود دارند که به‌صورت تلفیقی شیعه و سنی هستند و هیچ کدام از شهرستان‌ها به‌صورت صد در صد سنی یا شیعه نیستند. بنابراین ، این نگاه که به عنوان نمونه باید الزاما در این شهر فرمانداری از اهل سنت قرار دهیم یا برعکس نبوده ، همچنین نگاه سلبی هم که نباید فرمانداری از اهل سنت بگذاریم وجود نداشته است.
محبی‌پور افزود: شاید یکی از دلایل این بوده است که اهل سنت در مناصب مدیریتی پایین‌دست مسیر رشد را طی نکرده‌اند ، به عنوان نمونه اگر بخواهیم یک نفر را به عنوان فرماندار انتخاب کنیم باید بررسی کنیم که آیا سابقه معاون فرمانداری ، بخشداری و ریاست اداره‌ای را دارد که منطبق باشد و بتواند ماموریت را انجام دهد.
او خاطرنشان کرد: در این دوره از انتصابات ، همه جنبه‌ها را که باهم جمع کردیم به شخصی که بتواند زحمت کار در مجموعه فرمانداری و به دوش کشیدن مسائل شهرستان را بکشد نرسیدیم ، اما مسیر ، بن‌بست نیست و در هیچ‌جا نوشته نشده است که فرماندار ، استاندار یا وزیر باید شیعه باشد یا از اهل سنت، در این زمینه محدودیتی نداریم و به فرمانداران این شهرستان‌ها هم اعلام کرده‌ایم که زمینه رشد و تعالی اهل سنت را با انتصابات پایین‌ دست یعنی معاونان اداره ، روسای ادارات و بخشداران فراهم کنند تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به گزینه‌های بهتر از این هم برسیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس بیان کرد: نمونه شاخص این موضوع در این است که امروز فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهل سنت است، دیگر ما امنیتی‌تر و نظامی‌تر از این سطح که نداریم ، این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی کاملا به وفاداری اهل سنت اطمینان و اعتقاد دارد و هیچ نگاه امنیتی در این انتصابات وجود ندارد.
محبی‌پور گفت: ما، جدای از نگاه‌های جریانی، جناحی و سیاسی ، حامی هر کسی که در منصب مسئولیت و خدمت برای مردم قرار بگیرد، به شرطی که سالم کار کند هستیم.
او افزود: بعضا تیم فعلی استانداری را از این جهت مورد سوال قرار می‌دهند که چرا فلان جریان را حذف نمی‌کنید یا صرفا با نگاه حزبی عمل نمی‌کنید ؛ ما مشی‌مان را به این ترتیب ادامه خواهیم داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: موارد اختلافی قابل پذیرش است، سلایق مختلف وجود دارد ، اما اگر این موضوع در مسیر خدمت آسیبی وارد کند، مطمئنا مسئولان بالادست برای اصلاح رویه ورود خواهند کرد.
محبی‌پور خاطرنشان کرد: ما امروز در فارس، حداکثر تلاش‌مان این است که اضلاع مختلفی که باید در کنار هم قرار بگیرند تا خدمت صحیحی انجام شود را در یک مجموعه جمع کنیم، یعنی امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار و به همین دلیل است که حتی در انتصابات هم تلاش می‌شود به شکلی این اتفاق نظر به وجود بیاید.