حمله اوکراین به زندانی‌های جنگی؟

۴۰ نفر کشته و ۳۰ تن زخمی شدند

حمله اوکراین به زندانی‌های جنگی؟

مقامات محلیِ مناطق خودمختار در شرق اوکراین می‌گویند نیروهای ارتش کی‌یف ساختمان محل نگهداری زندانی‌های جنگی را هدف قرار دادند و در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

 به نقل از تاس، «دانیل نزونوف»، معاون وزیر اطلاعات جمهوری خلق «دونتسک» با انتشار پیامی در تلگرام خود اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین بامداد جمعه، ساختمان محل نگهداری اُسرای جنگی در منطقه «یِلِنووکا» را بمباران کردند.

به گفته این مقام محلی، ارتش اوکراین ساختمان محل نگهداری زندانی‌ها را مستقیم هدف قرار داد و در نتیجه آن ۴۰ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. وی همچنین افزود: معتقدیم که ارتش اوکراین در این حمله از راکت‌اندازهای چندمنظوره «هیمارس» استفاده کرده که آمریکا در اختیار آنها قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، این زندان محل نگهداری نظامیان اوکراینی است که در جریان محاصره کارخانه فولاد «آزوفستال» در شهر «ماریوپل»، به اسارت ارتش روسیه و نیروهای متحدش درآمدند.

مقامات محلی جمهوری خلق دونتسک، اخیراً بارها ارتش اوکراین را به گلوله‌باران مناطق مسکونی این منطقه با موشک‌های هیمارس متهم کرده‌اند.

استان‌های روس‌تبارِ دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، منطقه «دونباس» را تشکیل می‌دهند. در نتیجه حملات مداوم نیروهای ارتش دولت مرکزی کی‌یف در سال‌های اخیر، اوایل اسفند پارسال، این دو منطقه اعلام خودمختاری کردند و به صورت رسمی از دولت روسیه درخواست کردند آنها را در برابر حملات ارتش اوکراین حمایت کند.