قطر از پیشنهاد خواهرخواندگی شیراز و دوحه استقبال کرد

قطر از پیشنهاد خواهرخواندگی شیراز و دوحه استقبال کرد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه روابط مردم قطر و استان فارس ریشه در گذشته‌ای طولانی دارد،گفت: مذاکرات اولیه درباره خواهرخواندگی شیراز و دوحه با طرف قطری صورت گرفته و از این پیشنهاد استقبال شده است.

 محمد فرخ‌زاده روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه طی نامه‌ای در خصوص پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر خواهرخواندگی شیراز و دوحه اعلام آمادگی کرده است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: شهرداری دوحه ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور اعلام آمادگی کرده است در جریان برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک دو کشور در دوحه سند خواهرخواندگی را نهایی و امضا کند. انعقاد این تفاهم‌نامه سبب تحکیم روابط پیشین خواهد شد.

به اعتقاد فرخ زاده این ابتکار عمل استان فارس گامی مؤثر در موضوع ارتباطات مربوط به جام جهانی۲۰۲۲ قطر است.

 معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس با اشاره به سفر استاندار فارس به دوحه در آینده‌ای نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه پیشنهاد کرده‌ است سند مذکور در جریان این سفر به امضا برسد.

فرخ زاده اضافه کرد: مذاکرات اولیه در این باره با طرف قطری صورت گرفته و از این پیشنهاد استقبال شده است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: این خواهرخواندگی سبب ایجاد تفاهم ‌هایی خواهد شد که روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور را با محوریت استان فارس تسهیل خواهد کرد.

او همچنین به ابتکار عمل فارس برای تشکیل میز مشترک شیراز و دوحه اشاره کرد و نوید تحقق این اقدام اثرگذار را برای آینده‌ای نزدیک در صورت فراهم شدن مکان مناسب این اقدام  داد.