اختصاص ۱۱۴۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان

اختصاص ۱۱۴۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: یک هزار و۱۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی به این روستاها اختصاص داده شد.

محمد خانچی ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به روز ملی روستا اظهار کرد: مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می‌شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تأمین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی هستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به نگاه دولت به مسئله توسعه روستایی افزود: در این خصوص تاکنون راه‌های مواصلاتی ۲۸ روستای خوزستان به میزان ۹۴ کیلومتر احداث و بهسازی شده است.

وی از افزایش سطح پایداری آب یک هزار و ۳۶۱ روستای خوزستان با جمیعتی بالغ با ۵۱۰ هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد روستا حدود ۷۹۰ روستا در استان فاقد آب و یا ناپایداری شدید کمی و کیفی داشته‌اند؛ البته می‌توان به اجرای ۷۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه انتقال آب و احداث و بهسازی ۳۰ باب ایستگاه پمپاژ آب روستایی و احداث ۳۰ حلقه چاه اشاره کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان روستایی استان نیز احداث ۲۸ خانه بهداشت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه روستایی بوده است.

خانچی درباره تخصیص اعتبار عوارض آلایندگی به روستای خوزستان توضیح داد: این استان ۴ هزار و ۴۳ روستا و دو هزار و ۱۷ دهیاری دارد که یک هزار و۱۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی به این روستاها اختصاص داده شد.

وی گفت: خوزستان با ۴۵۳ پروژه روستایی قبل افتتاح در هفته دولت امسال رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این نشان از همت و تلاش مدیران جهادی در حوزه روستایی استان و برنامه‌ریزی و هدف گذاری صحیح در این خصوص است.