تصویب راه‌اندازی پردیس علم و فناوری هسته‌ای در بوشهر

تصویب   راه‌اندازی پردیس علم و فناوری هسته‌ای در بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی و پارک علم و فناوری خلیج فارس راه‌اندازی پردیس علم و فناوری هسته‌ای در این استان تصویب شد.

اکبر پورات روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: صنعت عظیم هسته‌ای برای تحقق آرمان‌ها و پیشبرد برنامه‌ها، به ظرفیت‌سازی در حوزه‌های فناورانه و نوآورانه و استفاده از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی قطعات و تجهیزات نیاز جدی دارد.

وی ادامه داد: براساس قانون جهش تولید، حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های فناور، کمک به تجاری سازی، توسعه بازار و زیست‌بوم فناوری در جوار صنایع مادر مورد تاکید قرار گرفته و در اولویت برنامه‌های کاری سازمان انرژی اتمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: این پردیس با توجه به استقرار و فعالیت واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر، طرح‌های در دست احداث ۲ و ۳ نیروگاهی، ضرورت آینده نگری برای رفع نیازهای این مجموعه عظیم صنعتی در استان بوشهر و ظرفیت‌های مراکز علمی، دانشگاهی و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: پارک علم وفناوری خلیج فارس با بیش از ۱۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان نقشی مهم در کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع دارد و آمادگی کامل برای همکاری با سازمان انرژی اتمی برای ایجاد پردیس علم و فناوری هسته‌ای مشترک با هدف ترویج، تشکیل و شتاب دهی استارتاپ‌ها، کسب و کارهای فناورانه هسته‌ای و حوزه‌های مرتبط، انجام حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم، ارائه خدمات فنی و تخصصی و تجاری سازی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان را دارد.