مصوبات شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

از ساماندهی روان‌ آب‌های شیراز تا جریمه برای آسیب‌رسانی به معابر و ابنیه عمومی

مصوبات شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز

تدوین سند جامع مطالعات روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری دشت شیراز و اخذ هزینه در صورت وارد شدن خسارت به معابر، ابنیه و تأسیسات فنی این کلانشهر از جمله مهمترین مصوبات شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی این شهر بود.

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص اخذ هزینه خسارت های وارده به معابر، ابنیه و تأسیسات فنی ناشی از حمل غیرمجاز بار شهری جهت تردد ناوگان و عابرین پیاده، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورا، در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در دوم مردادماه ۱۴۰۱، با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است که بر مبنای فرمولی مشخص به اخذ هزینه خسارت های وارده به معابر، ابنیه و تأسیسات فنی ناشی از حمل غیر مجاز بار شهری جهت ایمنی در تردد ناوگان و عابرین پیاده اقدام کند که در صورت تکرار تخلفات نیز این مبالغ افزایش خواهد یافت.

تدوین سند مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری دشت شیراز

در ادامه این جلسه طرح پیشنهادی رئیس شورا، در خصوص مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری پهنه دشت شیراز از طریق راه اندازی کارگروه مشترک حوزه آبخیزداری به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، لایحه ای با هدف تدوین سند "مطالعات جامع هیدرولوژی و هیدرولیکی روان آب‌ها و حوزه آبخیزداری پهنه دشت شیراز" و در ادامه تهیه سند جامع " طرح و برنامه‌های اقدام مشترک" را از طریق راه اندازی " کارگروه مشترک حوزه آبخیز شهری شیراز" با حضور مسئولین و نمایندگان تخصصی ادارات و نهاد های مسئول استانی و شهرستانی را تدوین و جهت بررسی به شورا تقدیم کند.

همچنین مطالعات جامع مذکور باید متضمن کلیه مطالعات صورت گرفته قبلی دستگاه ها بوده و برای سایر مطالعات مورد نیاز از مشاور ذیصلاح به انتخاب کارگروه مشترک استفاده شود.

منابع مالی و زمان بندی تدوین مطالعات نیز باید در کارگروه به تصویب برسد به طوری که هر دستگاه متکفل تامین امور مربوطه باشد.

ساماندهی دکل‌های مخابراتی شیراز ملغی شد

موضوع دیگری که در این جلسه بررسی شد در خصوص لایحه شهرداری شیراز برای اصلاح آیین نامه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی در شهر شیراز بود که به تصویب رسید.

براین اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه قبلی درباره ساماندهی دکل‌های شیراز که در شورای قبل و تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ به تصویب رسیده بود ملغی خواهد شد.

ایجاد رصدخانه شهری در کلانشهر

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص ایجاد مرکز مدیریت اطلاعات و رصد خانه شهری، ارسالی از کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورا، در ادامه جلسه شصت و نهم شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است نسبت به ایجاد و راه اندازی مرکز مدیریت اطلاعات و رصد شهری (رصدخانه) به منظور بصری سازی داده‌های مدیریت شهری، ارائه انواع تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر داده و تولید داشبوردهای اطلاعاتی برخط بر اساس آخرین اطلاعات شهری و مبتنی بر اطلاعات مکانی و نقشه‌های به روز شهری اقدام کند.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است دو ماه پس از ابلاغ مصوبه نسبت به تعیین تکلیف نهایی درخصوص جانمایی محلی جهت رصدخانه شهری اقدام کند.