مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر در حوزه احداث آب شیرین‌کن‌ها محقق شد

سفر مهرماه آیت الله رئیسی به استان بوشهر

مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر در حوزه احداث آب شیرین‌کن‌ها محقق شد
۱۰ پروژه آب شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح و یا عملیاتی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دولت مردمی به این استان برای افزایش ظرفیت تولید آب شیرین‌کن‌ها محقق شده است.

ابوالحسن عالی روز جمعه در تشریح این خبر اظهارکرد: با نگاه ویژه و راهبردی حضرت آیت الله رئیسی به موضوع آب شرب استان بوشهر و پیگیری های وزیر نیرو و استاندار باعث شد این استان در فاصله کمتر از ۲ سال شاهد انقلابی پیرامون توسعه آب شیرین‌کن‌ها باشد.

وی بیان کرد: استان بوشهر که تا چند سال پیش در تابستان با اوج تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کرد اکنون با وارد مدار شدن آب شیرین‌کن‌ها رفته رفته در مسیر رسیدن به پایداری مطلوب در تامین آب شرب است.

عالی ادامه داد: بعد از سفر مهرماه آیت الله رئیسی به استان بوشهر در سال گذشته نزدیک به ۱۰ پروژه آب شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح و یا عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آب شیرین‌کن شیف به ظرفیت اسمی یکهزار مترمکعب و در خرداد ماه فاز اول آب‌شیرین کن شماره ۴ بوشهر به میزان ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار شد.

عالی ادامه داد: همچنین تولید آزمایشی آب‌ شیرین کن وحدتیه با ظرفیت اسمی ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در بهمن ماه جاری محقق شده و در سفر هیات دولت به استان افتتاح رسمی می‌شود.

وی یادآورشد: آب‌ شیرین کن اخند به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، نوسازی آب شیرین کن سعدآباد به ظرفیت ۲هزار و۵۰۰ متر مکعب، افتتاح آب‌ شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر از دیگر دستاوردهای شاخص در حوزه‌ آب شیرین‌کن‌ها است.

عالی گفت: راه اندازی بخشی از آب‌ شیرین کن سیراف به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تا پایان سال جاری، انتخاب سرمایه گزار برای آب‌ شیرین کن های آبپخش به ظرفیت ۸هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، آب شیرین کن دیر به ظرفیت ۳هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز و عسلویه به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب در شبانه روز و همچنین تحویل زمین به سرمایه گذار آب‌شیرین کن نیروگاه اتمی در سال جاری همراه با انتخاب پیمانکار از دیگر اقدام های انجام شده زمینه آبرسانی استان بوشهر است.

وی افزود: تصویب احداث آب‌ شیرین کن های جدید در شهرهای گناوه، تنگستان، بنک و کنگان همراه با برگزاری مناقصه در آینده نزدیک از دیگر اقدامات شاخصی است که در مسیر تحقق قرار گرفته است و استان بوشهر را در ردیف نخست کشور در بهره مندی از سرانه ساخت و تولید آب شیرین کن قرار داده است.