مصلی اهواز آمادگی اسکان خانواده‌های ساختمان عدالت را دارد

مصلی اهواز آمادگی اسکان خانواده‌های ساختمان عدالت را دارد

امام جمعه اهواز با اشاره به انتقال مسئله ساختمان عدالت اهواز به رئیس جمهور، افزود: ۸۰ خانواده در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز چند شبانه‌روز است که بیرون از خانه خود زندگی می‌کنند و از مردم میخواهم هر کسی می‌تواند دست آنها را بگیرد. ما هم آمادگی داریم مصلی را برای اسکان این خانواده‌ها در اختیار بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های امروز ۲۷ خردادماه نماز جمعه اهواز با بیان اینکه یکی از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم سبک زندگی است، گفت: ازدواج هسته اولیه تشکیل خانواده است و تجلی متعالی ترین ارزش‌ها و محبوب ترین کانون در نزد خداوند است. سبک ازدواج در صدر اسلام آسان بود که در دهه شصت اجرا شد اما بعد از آن شکل دیگری به خود گرفت.

وی افزود: در پیشگاه خداوند محبوب‌تر از بنیان خانواده نیست. در ازدواج تلاش کنیم همسری را گزینش کنیم که ترسیم روشن برای طریق سعادت باشد. همسر باید بتواند همراهی برای رسیدن به کمال و سعادت باشد. ازدواج آسان است اما موانع دست‌ساز ما آن را دشوار کرده است.

موسوی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه گفت: برای تحول در جامعه دینی لازم است به توصیه‌هایی عمل شود. آب یکی از مهمترین عناصر محیط زیست است و برخورداری از آب سالم برای تأمین نیازهای انسانی ضروری و یکی از عوامل تمدن‌ساز بشر است. هیچ کشوری بدون آب نمی‌تواند در عرصه اقتصادی و سیاسی موفق باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه کشور ما در پهنه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت: مخاطب اصلی مدیریت آب مردم هستند. چالش آب برای همه دنیا وجود دارد و جنگ آینده در خیلی از مناطق دنیا بر سر آب است. در کشور ما هم این مسئله فقط برای استان ما نیست، اصفهان و چهارمحال و بختیاری هم مطالبه آب دارند. مسوولان در این زمینه به سهم خودشان و مردم به سهم خودشان تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه صرفه جویی باید تبدیل به گفتمان و باور شود و همه اعضای خانواده آن را به هم توصیه کنند، افزود: اندازه آب غسل و وضو در شرع تعیین شده و نیازی به اسراف نیست. شکرگزاری واقعی در برابر خداوند استفاده صحیح از آب است. فرهنگ سازی این عادت بسیار سخت است و در این زمینه مهمترین رکن تحقق صرفه‌جویی در منابع، مردم هستند.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه مواردی همچون آموزش و ایجاد آگاهی اجتماعی، ایفای نقش رسانه و شبکه مجازی و تغییر الگوی مصرف و عزم جدی مسئولان و مردم در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از روش‌های نوین توزیع آب، باید در زمینه مدیریت منابع آب پیاده شود، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید از دوران کودکی این آموزش‌ها در منابع درسی گنجانده شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت اقتدار غذایی آن را یکی از ابزارهای قدرت نامید و افزود: اگر می‌بینید مردم ایران به دلیل عملکرد چند مسوول از خدا بی‌خبر به زحمت افتادند به این دلیل است که مسوولان حرف مقام معظم رهبری را گوش ندادند. حضرت آقا بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند که یعنی تقویت تولید و جلوگیری از قاچاق و برخورد قاطع با مفسد اقتصادی. این موارد همواره مورد توصیه امامین انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند هنوز نیمی از ۵۰۰ هزار هکتار آن که مربوط به خوزستان است ناقص است. جایگاه منطقه‌ای ایران در غرب منطقه در اقتدار غذایی خوب بود اما سوءمدیریت سبب شد بعضی از کشورهای همسایه سرآمد شوند. بسیج، تعزیرات، جهاد کشاورزی و وزارت صمت بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند. امروز قیمت مسکن و اجاره بها را دلال‌ها و بنگاه‌ها در محلات تعیین می‌کنند. چرا باید قیمت برنج و میوه بالا باشد و مردم ابراز گلایه‌مندی کنند؟ بعد از نهادهای نظارتی باید دادستان‌ها به این موضوع ورود کنند. چرا باید مردم گله‌مند کرایه تاکسی‌ها باشند؟ باید با آن راننده برخورد شود.

موسوی‌فرد به دیدار خود با رئیس جمهور و پیگیری مسائل در خارج استان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته به مسائل بازنشستگان و مشکلات آنها اشاره کردم و امیدوارم مجلس و مسئولان این مشکلات را حل کنند. مسئله آب کشاوزی و آشامیدنی و ساختمان عدالت را به رئیس جمهور منتقل کردم.

وی افزود: ۸۰ خانواده در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز چند شبانه‌روز است که بیرون از خانه خود زندگی می‌کنند و از مردم میخواهم هر کسی می‌تواند دست آنها را بگیرد. ما هم آمادگی داریم مصلی را برای اسکان این خانواده‌ها در اختیار بگذاریم.

موسوی‌فرد با تشکر از نیروی انتظامی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی گفت: تأکید می‌کنیم نیروی انتظامی گشت و نظارت خود را بیشتر کنند.