مشکلات پزشکان خانواده استان فارس پیگیری می‌شود

مشکلات پزشکان خانواده استان فارس پیگیری می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری برای رفع چالش‌های پزشکان خانواده استان فارس در مجموعه وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی در نشست با اعضای انجمن پزشکان عمومی شیراز با اشاره به اهمیت اقدامات پزشکان خانواده در استان گفت: پزشکان خانواده به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه سلامت، نقش موثری در ارتقای سلامت مردم استان دارند، بنابراین ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، نگاه ویژه‌ای به رفع چالش‌ها و دغدغه‌های آنان داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اهمیت خدمات پزشکان و پیراپزشکان در سطح جامعه افزود: با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در بحران کرونا، جایگاه پزشکی در سطح جامعه ارتقا یافته و نقش پزشکان خانواده در در پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا به دلیل ارتباط اولیه با بیماران و مراجعان، پررنگ‌تر بوده است.

وی با اشاره به گسترش شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور، بر تلاش برای آگاه سازی افراد جامعه در امر خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و پرفشاری خون تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست حمایت خود را برای پیگیری چالش‌های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مجموعه وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: همه موارد مطرح شده و نظرات و پیشنهادات در این نشست به مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت منتقل می‌شود.