مسی به ماتئوس رسید

مسی به ماتئوس رسید
مسی تنها بازیکنی است که در پنج جام جهانی پاس گل داده است

دیدار آرژانتین و کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی آغاز شده و لیونل مسی نیز در ترکیب اصلی آلبی سلسته حضور دارد. این به معنای ثبت یک رکورد تاریخی برای اسطوره فوتبال آرژانتین است.

مسی در کنار آنتونیو کارباخال، لوتار ماتئوس، رافا مارکز، آندرس گواردادو و کریستیانو رونالدو یکی از 6 بازیکنی است که در پنج دوره از رقابت های جام جهانی بازی کرده است.

مسی با حضور در بازی برابر کرواسی، به رکورد 25 دیدار در تاریخ جام های جهانی رسید و در کنار لوتار ماتئوس قرار گرفت. در صورتی که فوق ستاره آرژانتین در بازی فینال یا رده بندی نیز به میدان برود، به تنهایی رکورددار بیشترین بازی در تاریخ جام های جهانی می شود.

علاوه بر این، مسی و رافائل مارکز در 18 بازی به عنوان کاپیتان در جام جهانی به میدان رفته اند. پس از آنها، دیگو مارادونا با 16 بازی به عنوان کاپیتان در رده بعدی قرار دارد.

پائولو مالدینی رکورددار بیشترین دقایق بازی در جام جهانی است. او تاکنون 2217 دقیقه برای آتزوری بازی کرده است. مسی نیز 2104 دقیقه برای آرژانتین بازی کرده و اگر دیدار با کرواسی به وقت های اضافه کشیده شود و او در زمین بماند، در این زمنیه نیز رکورددار می شود.

مسی تنها بازیکنی است که در پنج جام جهانی پاس گل داده است. نزدیکترین رقبای او پله، گرزگورز لاتو، دیه‌گو مارادونا و دیوید بکام هستند که هر کدام در سه دوره پاس گل داده اند.

پله دارای رکورد بیشترین پاس گل در مراحل حذفی جام جهانی است. او 6 بار به هم تیمی هایش پاس گل داده و مسی 5 بار این کار را تکرار کرده است.

گابریل باتیستوتا و مسی با 10 گل بهترین گلزنان آرژانتین در جام های جهانی هستند. پس از آنها دیه‌گو مارادونا و گیرمو استابیله ( گل8)، ماریو کمپس (6 گل) و گونزالو هیگواین (5 گل) در رتبه های بعدی قرار دارند.

مسی اولین و آخرین گل خود در جام جهانی را با فاصله 16 سال و 176 روز به ثمر رساند. بزرگترین دوره بعدی در تاریخ جام جهانی متعلق به کریستیانو رونالدو با 16 سال و 160 روز است.

میروسلاو کلوزه در 17 پیروزی آلمان در جام جهانی بازی کرده است. مسی در حال حاضر در 15 پیروزی آلبی سلسته بازی کرده است.