مسمومیت دانش آموزان به شهرهای دیگر هم رسید

مسمومیت دانش آموزان درکرمانشاه، اردبیل و فردیس

مسمومیت دانش آموزان به شهرهای دیگر هم رسید

صبح امروز در یکی از دبیرستان‌های دخترانه کرمانشاه چند تن از دانش آموزان به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز نامعلومی دچار مسمومیت خفیف شدند.
بر اساس گزارش عینی خبرنگار صدا و سیما کرمانشاه، دانش‌آموزان مسموم شده کرمانشاهی صبح امروز به سرعت به بیمارستان منتقل شدند و هم اکنون حال همه‌ی آن‌ها خوب گزارش شده است.
علت این واقعه در دست بررسی است .

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختربه اردبیل رسید / مسمومیت دانش‌آموزان ۷ مدرسه
دانش آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در اردبیل نیز امروز چهارشنبه دچار مسمومیت و تعدادی از آنها به مراکز درمانی منتقل شدند.
برخی از اولیای دانش آموزان در محوطه و بیرون مدارس حضور یافته و پیگیر سلامت فرزندان خود بودند. به گفته دانش‌آموزان حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۱ دانش آموزان احساس سوزش در گلو و سستی پا کرده‌و متوجه مسمومیت خود شدند.
دانش‌آموزان مسموم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر منتقل شدند.


انتقال ۱۰۸ دانش آموز اردبیلی به بیمارستان
دکتر علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در پی تماس تلفنی از طرف تعدادی از مدارس دخترانه با اورژانس، عوامل اورژانس به این مدارس مراجعه کردند که با بررسی های میدانی مشخص شد مجموعاً دانش آموزان هفت مدرسه دخترانه درگیر این موضوع شده اند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان با علائم تهوع، استفراغ، سردرد ،سرگیجه و علائم تنفسی شکایت داشتند و دانشگاه با به کارگیری همه امکانات اورژانسی خود و شهرستان‌های اطراف با ۲۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس اقدام به انتقال دانش آموزان به مراکز درمانی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل عنوان کرد: تا ساعت ۱۲ امروز ۱۰۸ دانش آموز به مراکز درمانی اردبیل منتقل که بیش از ۵۰ درصد آنان در بیمارستان امام خمینی بستری شدند.
محمدیان اردی بیان کرد: روند درمانی دانش آموزان انجام شده و یا در حال انجام است و عجله ای برای ترخیص دانش آموزان نداریم برای احتیاط حتماً دانش آموزان را نگه می داریم تا مطمئن شویم که همه آنها بهبود یافته اند و آنوقت اقدام به ترخیص آنان می کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اضافه کرد: وضعیت تنفسی دانش آموزان با شرح حالی که من از آنان گرفتم رو به بهبود است.


مسمومیت دانش‌آموزان در یکی از مدارس فردیس
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز از مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در فردیس خبر داد.
علی حجرگشت با اشاره به مسمومیت جزئی دانش‌آموزان در فردیس اظهار کرد: امروز دانش‌آموزان دختر در یکی از مدارس فردیس دچار سرگیجه و حالت تهوع جزئی شدند که بلافاصله اورژانس به این مدرسه اعزام شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر حال تمامی دانش‌آموزان مساعد است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه موضوع توسط نهادهای ذی‌ربط در دست بررسی است، متذکر شد: با وجود سرگیجه برخی دانش‌آموزان همکاران ما در این مدرسه دچار مشکل نشدند.