مرگ دختر نوازنده در خانه معلم بازنشسته

ارتباط آنها چگونه شکل گرفت؟

مرگ دختر نوازنده در خانه معلم بازنشسته

تحقیقات پلیس پایتخت درباره مرگ مشکوک دختری نوازنده که در خانه معلم بازنشسته به کام مرگ رفته جریان دارد.
شامگاه یک شنبه ۳۰ بهمن امسال مأموران پلیس تهران به قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی خبر دادند دخترجوانی که مهمان مرد میانسالی بوده‌، به طرز مرموزی به کام مرگ رفته‌است.
یکی از مأموران گفت صاحبخانه مدعی است مهمانش پس از خوردن سوپ حالت تهوع گرفته و بالا آورده و فوت کرده‌است، اما عوامل اورژانس می‌گویند آنچه روی پیراهن دختر جوان مشاهده می‌شود، سوپ نیست، شیره تریاک است که به نظر می‌رسد از معده‌اش بیرون ریخته‌ است.
با اعلام خبر فوت مشکوک دختر جوان، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد شبنم ۳۰ ساله مهمان کیوان بوده که ساعتی قبل ناگهان حالش بد می‌شود و وقتی هم اورژانس به محل حادثه می‌رسد، اعلام می‌کند شبنم فوت کرده و آنچه هم بالا آورده، شیره تریاک است. از سوی دیگر مشخص شد دختر فوت شده دانشجوی کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های شهر تهران است که برای ادامه تحصیل از شهرستان به تهران می‌آید و مدتی قبل هم با کیوان داخل خیابان آشنا می‌شود.
بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ و انجام آزمایش‌های لازم کیوان و همسرش به عنوان مظنونان حادثه بازداشت شدند و در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.
نوازنده خیابانی
صبح دیروز دو متهم برای تحقیق به دادسرای امور جنایی منتقل شدند و مرد میانسال در ادعایی گفت: «من معلم بازنشسته هستم و همراه همسرم زندگی می‌کنم. مدتی قبل در نزدیکی ایستگاه مترو با شبنم آشنا شدم. او نوازنده خیابانی بود و در نزدیکی مترو ساز می‌زد و مردم هم به او پول می‌دادند. نوازندگی دختر جوان برای من جالب به نظر رسید و در نهایت پس از چند بار عبور از آن منطقه تصمیم گرفتم با او بیشتر آشنا شوم. وقتی سر صحبت را با او باز کردم، متوجه شدم فوق لیسانس حسابداری دارد و برای ادامه تحصیل از شهرستان به تهران آمده‌. او علاقه زیادی به موسیقی داشت، به طوری که خودش می‌گفت نوازندگی کار اصلی‌اش شده‌است. از آنجایی که او استعداد خیلی خوبی در موسیقی داشت، چند باری به او کمک کردم تا بلیت بگیرد و برای اجرای کنسرت به ترکیه برود و از این راه درآمد کسب کند.»
ارثیه میلیاردی
متهم ادامه داد: «ارتباط ما ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل شبنم به من گفت پدرش زمینی فروخته و از فروش آن یک میلیارد تومان سهم او شده‌ است. دختر جوان به من گفت می‌خواهد درباره سرمایه‌گذاری پولش با من مشورت کند که از او خواستم به خانه مادرم بیاید و با هم مشورت کنیم. شب حادثه به خانه مادرم آمد و من به او گفتم با یک میلیارد تومان می‌تواند خودرو پژوی ۲۰۶ بخرد و با مابقی آن هم خانه‌ای برای زندگی‌اش اجاره کند. پس از کمی صحبت، مادرم از او با سوپ پذیرایی کرد و شبنم هم پس از خوردن سوپ حالش بد شد و بالا آورد. سپس با اورژانس تماس گرفتم و همزمان هم موضوع را تلفنی به همسرم خبر دادم و همسرم نیز به خانه مادرم آمد. عوامل اورژانس اعلام کردند او شیره تریاک بالا آورده‌است، اما شبنم در خانه ما سوپ خورده‌ بود و نمی‌دانم چرا فوت کرد.» همسر وی هم در بازجویی‌ها اظهارات شوهرش را تأیید کرد.
دو متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.