مرگ تلخ قهرمان تیراندازی جهان

جسد او روز دوشنبه در حالی در پایتخت اسپانیا پیدا شد که به سر او شلیک شده بود

مرگ تلخ قهرمان تیراندازی جهان

مرگ خورخه بایستروس، تیرانداز اسپانیایی، که عنوان قهرمانی دنیا در رشته تیراندازی با تپانچه را در اختیار داشت، این کشور را شوکه کرده است. فدراسیون تیراندازی اسپانیا خبر درگذشت او در شهر مادرید را تایید کرد.
آنچه مرگ بایستروس را جنجالی کرده این است که جسد او روز دوشنبه در حالی در پایتخت اسپانیا پیدا شد که به سر او شلیک شده بود. پلیس اسپانیا اعلام کرد جسد این تیرانداز را در حالی پیدا کرده که در خودروی خود نشسته بوده و به سرش شلیک شده بود. او بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و یک روز بعد از دنیا می‌رود.
مارکا به نقل از منابع خود در پلیس مادرید می‌گوید اولین فرضیه این است که بایستروس دست به خودکشی زده است. این تیرانداز اسپانیایی همسر و دو فرزند دارد.
بایستروس مامور پلیس اسپانیا بود. او در کنار این شغل به عنوان ورزشکار تیراندازی با تپانچه فعالیت می‌کرد. او در سال ۲۰۱۷ مدال طلای رقابت‌های این رشته را به دست آورده بود. بایستروس سه بار هم قهرمان رقابت‌های تیراندازی اروپا شده بود و ۱۷ بار هم مدال طلای رقابت‌های ملی کشورش را به دست آورده بود.

فدراسیون تیراندازی اسپانیا به این مناسبت بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: "ضایعه از دست دادن خورخه بایستروس برای ما ضایعه بزرگی است. او مردی محترم بود و چه در ورزش و چه در زندگی شخصی دوست‌داران زیادی داشت. بایستروس یکی از پرافتخارترین تیراندازان عضو این فدراسیون بود و یک ماه و نیم پیش در قالب تیم تیراندازی اسپانیا در رقابت‌های جهانی پاتایا شرکت کرد که مقام پنجم را به دست آورد. "