مرمت پل های خرمشهر تا سه روز آینده

مرمت پل های خرمشهر تا سه روز آینده

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر گفت: پیمانکاران مرمت درز‌های انبساطی و نقاط بحرانی پل جهان آرا انتخاب شده‌اند و در روز‌های آینده این پل مسدود و مرمت خواهد شد و امید است در مدت دو سه روز مرمت به پایان برسد.

غلامرضا ترک تاکید کرد پل‌ها باید بازدید‌ دوره‌ای شوند تا مشکلاتی که به مرور زمان ایجاد می‌شوند ترمیم و مرمت شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلات شهرداری و هزینه‌های بالای تامین، نگهداری و مرمت پل ها، این امر برای پل‌های خرمشهر انجام نشده است.

بنا به گفته این مسئول در بازدید‌های مکرر از پل‌های شهرستان خرمشهر دو پل آزادی و جهان آرای خرمشهر پل جهان آرا که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید از نظر سازه مشکلی ندارند، اما مشکلات فنی جزئی دارند.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر پیش تر مشکل پل جهان آرا را در عرشه پل اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه پل سازه مرکب فلزی و بتنی دارد و عرشه بتنی آن روی سازه فلزی قرار گرفته، بارندگی‌ها و آب یون‌دار کارون موجب شد رطوبت و یون‌ها روی بتن و میلگرد به مرور باعث فرسودگی پل شود.

آقای ترک گفت : باید هر سال نسبت به ترمیم درز‌های انبساطی پل اقدام کرد و این در حالی است که در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و به دلیل تردد ماشین آلات سنگین، درز‌های انبساطی پل به ویژه بخش جنوبی آن دچار آسیب شد که باید هر چه سریعتر مرمت شود.