مرفاوی: فجر سپاسی اصلا جواب ما را نداده است!

نیاز به دیدارهای برون مرزی داریم

مرفاوی: فجر سپاسی اصلا جواب ما را نداده است!
مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان

سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید برای صعود به جام جهانی به دیدارهای بین المللی و برون مرزی نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، صمد مرفاوی درباره تمرینات و آمادگی تیم ملی جوانان اظهار کرد: از امروز اردوی ما شروع شد و دو بازی با اردن داریم و بعد از آن به ترکیه اعزام می‌شویم. البته حضور در ترکیه قطعی نیست و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

او درباره همکاری نکردن برخی از باشگاه‌ها با تیم ملی جوانان و غیبت ۳ بازیکن تیم ملی در اردو گفت: رایزنی کردیم و قول همکاری دادند. مبنای ما تعامل با باشگاه‌هاست. به هر حال باشگاه‌ها هم مشکلاتی دارند اما باید منافع ملی را هم ببینیم تا بتوانیم با قدرت به مسابقات شرکت کنیم و به جام جهانی صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره برنامه‌هایش بیان کرد: ما قبلا برنامه‌مان را به فدراسیون دادیم. در آن زمان میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون بود. برنامه مان هم عملی شد و اردوی‌ مان هم دارد برگزار می‌شود. فقط مساله ما برگزاری دیدارهای برون مرزی است و بازیکنان ما باید در مسابقات و بازی‌های دوستانه شرکت کنند اما متاسفانه نتوانستیم در مسابقات زیادی شرکت کنیم. البته به بلاروس رفتیم و با تیم زیر ۲۳ سال این کشور بازی کردیم و همچنین به عمان رفتیم با تیم عمان هم بازی انجام دادیم. امیدوارم این برنامه‌ها عملی شود و ادامه پیدا کند.

او اضافه کرد: ما امیدواریم به جام جهانی صعود کنیم. بازیکنان ما می‌توانند برای آینده فوتبال ایران مفید باشند و بعدها در تیم ملی بزرگسالان حضور پیدا می‌کنند. امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه ریزی بهتر به جام جهانی صعود کنیم.

مرفاوی درباره وضعیت چمن تمرینی تیم ملی گفت: امروز اولین تمرین ما است و تازه شروع کرده‌ایم. نمی‌توانم در این رابطه زیاد صحبت کنم اما به صورت کلی کیفیت معمولی و پایینی دارد.

او درباره برنامه استعدادیابی فدراسیون فوتبال و تزریق بازیکنان انتخاب شده به تیم ملی بیان کرد: ۸۰ درصد این بازیکنان از همین برنامه‌ استعدادیابی می‌آیند. بازیکنان انتخابی از همین طرح هستند و ما هم از آن‌ها تست گرفتیم. از همان تست‌ها به بازیکنان امروز رسیدیم و در کنار این طرح به خاطر شناختی که داشتیم، برخی از بازیکنان خوب تیم‌های بزرگسالان را شناسایی و دعوت کردیم. ما ابتدا ۶۰ بازیکن را دعوت کرده بودیم که دو گروه ۳۰ نفره بودند و در نهایت بازیکنان خودمان را انتخاب کردیم. تا امروز هم اگر بازیکن شایسته‌ای پیدا کنیم، دعوت می‌شود. 

سرمربی تیم ملی جوانان درباره همکاری جواد نکونام، ساکت الهامی و مهدی رجب زاده با تیم ملی گفت: این‌ها دوستان ما هستند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. بازیکنان را در اختیار ما گذاشتند. ساکت الهامی امشب بازیکنان را به ما می‌دهد و فولاد هم به ما قول داده بعد از بازی بیست‌ونهم بازیکنشان را در اختیار ما می‌گذارند. من فقط از فجرسپاسی گلایه دارم که اصلا جواب ما را ندادند و تحویل نگرفتند. امیدوارم آن‌ها ما را درک کنند. فجر می‌خواهد صعود کند اما آن یک بازیکنی که می‌خواهیم، بسیار به درد تیم ملی ما می‌خورد.

او درباره لیگ جوانان بیان کرد: ما این لیگ را دنبال می‌کنیم و خودم و دستیارانم را فرستادم تا از نزدیک بازیکنان را ببیند. همه کسانی که در لیگ هستند، در استعدادیابی حضور داشتند. سعی کردیم به همه توجه کنیم.