مردم علائم کرونا را جدی بگیرند

مردم علائم کرونا را جدی بگیرند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه مردم علائم کرونا را باید جدی بگیرند گفت: یکی از نشانه های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است.

فاطمه نوروزیان با اشاره به تعداد اگشت‌شمار موارد بستری کرونا در این استان، گفت: یکی از نشانه‌های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است که مردم باید در صورت داشتن این علائم حتماً برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تفاوت‌های آنفلوانزا و سویه جدید کرونا از سوی مردم اضافه کرد: آنفلوانزا معمولاً با تب شدید و کاملاً حاد شروع می‌شود اما سویه جدید کرونا شروع آرام و تدریجی داشته و همراه با گلو درد و در بعضی موارد علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس است.

نوروزیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش و پس از ابتلاء اظهار داشت: ممکن است برخی از مردم به دلیل ایمنی بالا، با علائم تخفیف یافته به کرونا مبتلا شوند اما همین افراد باعث سرایت بیماری با شرایط سخت و قوی به دیگران می‌شوند که برای جلوگیری از این وضعیت لازم است علاوه بر رعایت کامل پروتکل‌ها، حداقل به مدت سه روز خود را قرنطینه کرده و از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، شست و شو و ضدعفونی مداوم دست‌ها، قرنطینه افراد دارای علامت بیماری و همچنین اقدام به موقع برای انجام تست کرونا و درمان‌های پس از آن را موجب محافظت جامعه و پایین ماندن تعداد مبتلایان دانست.