مردم تخلفات مشاورین املاک را گزارش کنند

مردم تخلفات مشاورین املاک را گزارش کنند
تخلفات مشاورین املاک

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از محکومیت ۷۷ واحد صنفی مشاور املاک از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: مشاورین املاک حق دریافت وجهی بیشتر از کمیسیون مقرر شده را ندارند در غیر اینصورت متخلفان تحت عنوان گرانفروشی مجازات خواهند شد.

وی با هشدار نسبت به هرگونه تخلف و سودجویی افزود: در هفته‌های اخیر شکایات مردمی درخصوص اضافه دریافت حق کمیسیون توسط برخی از این واحد‌ها افزایش یافته که در صورت احراز تخلف، متخلفین تا ده برابر میزان گرانفروشی جریمه نقدی خواهند شد.

سالاری با اشاره  به محکومیت  واحدهای صنفی مشاور املاک متخلف، اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها با شکایت شهروندان در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و رسیدگی شده که علاوه بر استرداد حق شاکی، مجازات جریمه نقدی به میزان ۹ میلیارد ریال برای متخلفین اعمال شده است.

وی از عدم نصب نرخنامه بعنوان تخلف شایع مشاورین املاک یاد کرد و افزود: عدم درج قیمت یا نرخنامه در واقع مقدمه‌ای برای گرانفروشی است و مجازات مقرر شده در قانون برای این تخلف نیز جریمه نقدی معادل سیزده میلیون ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد شکایات خود را در خصوص تخلفات مشاورین املاک به سازمان صمت گزارش کنند تا پس از بررسی موضوع و تشکیل پرونده تعزیراتی، نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.