مراجعه ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز

از مهرماه تاکنون

مراجعه ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز
آلودگی هوا و مازوت‌سوزی نیز باعث آلرژی، حساسیت و به وجود آمدن مشکلات تنفسی می‌شود و بر تعداد مراجعه‌کنندگان می‌افزاید

مدیر مرکز آموزشی و درمانی ابوذر در خصوص تعداد مراجعه کودکان با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز در پیک بیماری‌های تنفسی بخصوص آنفلوآنزا گفت: از زمان آغاز پیک بیماری‌های تنفسی از مهرماه تاکنون حدود ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند که بیش از ۴ هزار نفر آن‌ها بستری و مابقی به‌صورت سرپایی درمان شدند.

ندا فضل‌علی‌زاده با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان مربوط به یک‌ ماه اخیر است، افزود: در حال حاضر وضعیت کمی بهتر شده؛ ولی همچنان احتمال افزایش آن وجود دارد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی ابوذر گفت: ممکن است نیمی از یک هفته وضعیت خوب و نیمی از آن شاهد اوج باشیم؛ چراکه آنفلوانزا به‌گونه‌ای است که بیمار بعد از یک یا ۲ روز خوب و بعد از آن دوباره علائم برمی‌گردد و اوج می‌گیرد تا دوره آن طی شود.

فضل‌علی‌زاده ادامه داد: آلودگی هوا و مازوت‌سوزی نیز باعث آلرژی، حساسیت و به وجود آمدن مشکلات تنفسی می‌شود و بر تعداد مراجعه‌کنندگان می‌افزاید.

هرساله با شروع پیک بیماری‌های تنفسی بخصوص در فصل پاییز و اولین بارش‌ها شاهد مراجعه بالای گروه‌های سنی مختلف با علائم تنفسی به مراکز هستیم.

همچنین مازوت سوزی برخی کارخانجات و افزایش آلودگی هوا با شروع فصل سرما انتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه را به دنبال داشته؛ چراکه کارشناسان معتقدند مازوت سوزی تنگی نفس، آلرژی و بسیاری دیگر از مشکلات تنفسی را به همراه دارد.