احیای گذر تاریخی شیخ سعدون بوشهر آغاز شد

احیای گذر تاریخی شیخ سعدون بوشهر آغاز شد
احیای گذر تاریخی شیخ سعدون

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: آسفالت برداری، بهسازی و کف‌سازی گذر مسجد شیخ سعدون واقع در بافت قدیم بوشهر در فاز نخست تا مدرسه ۱۳ آبان با برآورد هزینه ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

اسماعیل سجادی منش روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سامان‌دهی گذر مسجد شیخ سعدون بوشهر بیان کرد: تلاش می‌شود فاز نخست این پروژه تا شهریور ماه سال جاری به انجام برسد.

وی افزود: سامان‌دهی گذرهای بافت تاریخی بوشهر از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

سجادی منش اظهار کرد: بافت تاریخی بوشهر در برگیرنده تاریخ مقاومت، فرهنگ، تمدن، آئین و مذهب مردمان این سرزمین است و از همه ظرفیت‌ها برای احیای این پهنه تاریخی استفاده می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در این آیین گفت: بافت تاریخی بوشهر باید به‌عنوان یک مجموعه بزرگ گردشگری در نظر گرفته شود و این موضوع نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های متولی امر است.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: در این محدوده مساجد تاریخی ارزشمندی وجود دارد که می‌تواند با احیا و بهسازی، به کانون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

 وی یادآور شد: این پهنه تاریخی، بزرگان بسیاری را در حوزه‌های مختلف در خود پرورش داده و احیا و ساماندهی این محدوده بسیار با اهمیت است.

بافت تاریخی بوشهر به عنوان بخشی از هویت این شهر ۳۸ هکتار مساحت دارد و بیش ۴۰۰ بنای با ارزش  تاریخی را در خود جای داده است.