مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس: از ورود افراد بد حجاب به فرودگاه و ترمینال‌ها جلوگیری خواهد شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس: از ورود افراد بد حجاب به فرودگاه و ترمینال‌ها جلوگیری خواهد شد
فرودگاه‌های استان فارس

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تاکید کرد که از ورود افراد بد حجاب به فرودگاه و ترمینال‌ها جلوگیری خواهد شد و در این راستا با مقام قضایی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است. وی با بیان اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت، خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده و رعایت آن ایمنی خود فرد را تضمین می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از ثبت روزانه ۱۰ هزار تردد مسافر در فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های الگو‌های عفاف و حجاب در این فرودگاه در حال اجرا است.

غلامرضا کریم آقایی بعد از ظهر امروز در نشست جلسه عفاف و حجاب که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس و جمعی از کارکنان فرودگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر ادامه راه شهدا اظهار داشت: امنیت امروز کشور مرهون رشادت‌ها، جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای مدافع امنیت و حرم است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شیراز در سطح بین‌المللی فعال و سومین فرودگاه پرتردد در ایران است که روزانه 10 هزار تردد مسافر را داریم و حدود 2 هزار کارمند در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: دستورالعمل‌های الگو‌های عفاف و حجاب در این فرودگاه در حال اجرا است.

زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این جلسه ضمن تاکید به جایگاه و اهمیت حجاب، افزود: بانوان به عنوان الگو نقش و سهم بسزایی در گسترش فرهنگ حجاب در جامعه دارند.

وی با یادآوری اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی است، گفت: برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف در سازمان‌ها و ارگان‌ها در حال اجرا است و مسئله عفاف و حجاب در فرودگاه شیراز بعنوان ورودی سومین حرم اهل بیت باید رعایت شود.

یقطین با تصریح بر اینکه در راستای تحکیم خانواده که مهم‌ترین نیاز و یکی از اهداف مهم است، مجموعه ادارت و سازمان‌ها در موضوع عفاف و حجاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: احیا و تکریم شخصیت بانوان در ترویج حجاب اسلامی امری لازم و ضروری است و باید شان بانوان نیز در هر موقعیتی حفظ شود و با یک ارتباط صحیح و درست موضوع عفاف و حجاب به آن‌ها تذکر و یادآوری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به چهارشنبه‌های طلایی در شیراز، بیان کرد: در تلاش هستیم که با راه اندازی کارگاه‌ها در ادارت و سازمان‌ها فرهنگ حجاب را ترویج و مورد تاکید قرار دهیم.

یقطین در پایان همایش عفاف و حجاب از پیشتازی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در حوزه آموزش در برگزاری موضوع عفاف و حجاب در بین تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز قدردانی کرد.