مدیرکل ارشاد فارس: به کنسرت‌ها بر اساس درخواستها مجوز می‌دهیم

مدیرکل ارشاد فارس: به کنسرت‌ها بر اساس درخواستها مجوز می‌دهیم

سهیلا رفیعی‌نژاد/ اگر چه شیراز مهد هنرهای مختلفی است و فعالان این عرصه‌ها نیز به شکل های مختلف هنر خود را عرضه می‌کنند اما به نظر می‌رسد به منظور بهره گیری از پتانسیل موجود در حوزه های مختلف هنر و فرهنگ از جمله تئاتر، باید توجه بیشتری به اختصاص بودجه در این حیطه ها در فارس شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره به خبرنگار «خبرجنوب» گفت: باید به تئاتر در استان بیش از وضع موجود توجه شود.

حمیدرضا قانعی افزود: بی‌توجهی به زیرساخت های تئاتر و مغفول واقع‌شدن آن در استان قصه تاریخی دارد و با این وجود باید با مشارکت‌های بین بخشی به آن سر و سامان داد.

وی عنوان کرد: از سالها قبل باید به تئاتر این هنر ارزشمند، در فارس توجه بیشتری می‌شد اما صورت نگرفته و تلاش ما بهتر شدن این وضع است و در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در این باره علاوه بر حمایت نهادهای مختلف فرهنگی اجتماعی، باید بخش خصوصی هم به میدان بیاید.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز هم در این زمینه دارد تلاش می‌کند، اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن به وضع یاد شده، سرانه صندلی‌های نمایش را باید افزایش دهیم؛ در این باره پیگیری جدی بخش خصوصی باید صورت گیرد و ما هم موانع را تسهیل می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: البته مشکل سرانه تئاتر، بحث دیروز و امروز نیست و به سیاستگذاری‌هایی برمی‌گردد که از قبل باید انجام می‌شده است.

قانعی تأکید کرد: تعداد فعالان حوزه تئاتر در شیراز بالا است و سرانه فعلی و زیرساخت‌ها کفاف پتانسیل موجود را نمی‌دهد لذا در حال رونق  بخشیدن به تئاترهای خیابانی در استان هستیم، تا در این باره میدانگاه‌های خیابانی توسعه یابد.

وی گفت: به منظور افزایش اجرای تئاترهای خیابانی در شیراز مذاکراتی با شهرداری انجام داده‌ایم و مکانهایی را در نظر گرفته‌ایم البته فعلاً تئاترهای خیابانی در شیراز مناسبتی اجرا می‌شود و هدف‌مان  برگزاری منظم این تئاترهاست.

قانعی در ادامه در خصوص برگزاری برنامه‌هایی که دو سال به علت کرونا در فارس اجرا نمی‌شد، اعلام کرد: کنسرت‌ها با ظرفیت 75 درصد در مکانهای سربسته و با ظرفیت کامل در مکانهای سر باز در شیراز برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به این کنسرت‌ها بر اساس درخواست ها مجوز می‌دهیم بیان کرد: کنسرت‌ها در اختیار شرکت‌های مربوطه است و باید شرکت‌ها درخواست بدهند؛ احتمالاً کنسرت علیرضا قربانی و سالار عقیلی به زودی در شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی در دهه ولایت در شیراز گفت: به دنبال انتقال دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای رضوی  به شیراز هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امسال قصد داریم حوزه مد و لباس را در استان پررنگ  کنیم؛ با توجه به اینکه تعداد بالایی از دانش آموختگان این حوزه در شیراز به سر می‌برند قرار است  رویدادهای ماهیانه مد و لباس را با عنوان «دیبا» برگزار نماییم.

قانعی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم و قرار است هر ماه در یک حوزه تخصصی مد و لباس در فارس مسابقه و جشنواره‌هایی برگزار شود و دانش‌آموختگان این رشته ها می توانند در این رویدادها شرکت کنند و خلاقیت‌های خود را ارائه دهند.