مدیرکل ارشاد فارس: استعدادهای استان به مدد جشنواره تئاتر شکوفا می‌شود

مدیرکل ارشاد فارس: استعدادهای استان به مدد جشنواره تئاتر شکوفا می‌شود
سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تئاتر فارس تاکنون هنرمندان بسیاری را به عرصه هنرهای نمایشی کشور معرفی کرده است، گفت: امیدواریم استعدادهای استان در عرصه تئاتر به مدد برگزاری چنین جشنواره‌هایی شکوفا شود و هنرمندان با شرکت در این رویدادها بتوانند زمینه توسعه هنر و فرهنگ را فراهم کنند.

حمیدرضا قانعی روز یکشنبه در جشنواره تئاتر فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان فارس گروه‌های مختلفی از شهرستان‌های استان فارس حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: استعدادهای هنری در عرصه تئاتر در شهرستان‌های مختلف استان طی سال تمرین و تلاش می‌کنند تا بتوانند یک نمایش را برای اجرا در این جشنواره آماده کنند.

قانعی با بیان اینکه این جشنواره محلی برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان فارس است، گفت: امسال شاهد تعداد آثار قابل توجهی از هنرمندان فارس در این جشنواره بودیم؛ هرچند تعداد آثاری که به مرحله نهایی راه یافتند محدود بود، اما هنرمندان فارس در این دوره از جشنواره خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره دوشنبه برگزار خواهد شد، افزود: دو نفر از داوران این جشنواره از تهران و یک نفر از آنها از استان فارس است و برگزیدگان بخش‌های مختلف هم در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد؛ یک نمایش نیز از استان فارس در جشنواره فجر شرکت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تئاتر و هنرهای نمایشی در استان فارس پیشینه و قدمت زیادی دارد، گفت: تئاتر فارس تاکنون هنرمندان بسیاری را به عرصه هنرهای نمایشی کشور معرفی کرده و امیدواریم استعدادهای استان فارس در این بخش به مدد برگزاری چنین جشنواره‌هایی شکوفا شود و هنرمندان با شرکت در چنین رویدادهایی بتوانند زمینه رشد و توسعه هنر و فرهنگ استان فارس را فراهم کنند.

سی و سومین جشنواره تئاتر استان فارس آثار نمایشی هنرمندان شهرستان‌های شیراز، لامرد و استهبان، طی روزهای ۵ تا هفتم آذر و در قالب سه سانس، روی صحنه خواهد رفت.

این جشنواره شنبه شب با اجرای نمایش‌های «اسب قاتلین» از شیراز با کارگردانی سید محمد هادی هاشم زاده در تماشاخانه استاد لایق و همچنین نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» از شهرستان لامرد به کارگردانی محمد جواد صفایی در تماشاخانه استاد فقیه آغاز شد.

روز دوم این جشنواره؛ نمایش «دانه های کال انجیر» از استهبان به کارگردانی سانیا عاجلی در سالن استاد هودی، تئاتر «در کنج جمجمه جایی که خواب لانه می کند» از لامرد به کارگردانی عماد دهقان در سالن استاد فقیه و نمایش «رمان سم پاشی» از شیراز به کارگردانی مهدی فضلی در سالن استاد لایق روی صحنه رفتند.

جشنواره تئاتر فارس در روز سوم شاهد نمایش «میشوسوزوکی» از شیراز است که با کارگردانی اصغر گروسی در سالن استاد لایق روی صحنه می‌رود و پس از آن آئین پایانی و در تالار حافظ برگزار می‌شود.