مدیر کل جدید محیط زیست فارس معارفه شد

مدیر کل جدید محیط زیست فارس معارفه شد

با حضور جمعی از مدیران استان فارس و کشور کلید مدیریت محیط زیست فارس به عطاءپورشیرزاد سپرده شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید حفاظت محیط زیست فارس گفت: یکی از اصولی که در این سازمان باید مورد توجه باشد آن است که رفتاری هوشمندانه و بر پایه فناوری‌های جدید تعریف شود.

نورالله مرادی در خصوص نیروهای انسانی مورد نیز این نهاد نیز بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در این نهاد با آن مواجه است این است که نیروی انسانی موجود در این نهاد کفاف نیازهای این دستگاه را نمی‌دهد از این رو می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در نهادهای خصوصی نظیر انجمن‌های مردم نهاد وجود دارد بستری مناسب برای کاهش مشکلات موجود در این نهاد را فراهم نمود.

این مدیر متولی در حوزه محیط زیست یادآور شد: استان فارس جایگاه مناسبی در بهره برداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های مردم نهاد داشته و توانسته است با ساماندهی و هدایت این انجمن‌ها نقش مؤثری در بهبود و افزایش کیفیت محیط زیست در فارس داشته باشد.

او تاکید کرد: با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، باید زمینه بهره‌گیری از نهادهای مردم نهادی که دستی بر حوزه دانش بنیان دارند را فراهم کرد این در حالی است که مدیران امر به سراغ این افراد بروند نه این که منتظر باشند تا اینگونه افراد به سراغ مدیران بیایند.

مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست فارس هم در این جلسه گفت: یکی اولویت‌هایی که در اداره کل محیط زیست فارس مد نظر است توسعه فعالیت‌های مردم پایه است این در حالی است که باید سبک زندگی به گونه‌ای تغییر یابد که حفظ و حراست از محیط زیست یکی از اصول اساسی زندگی هر نفر در جامعه باشد.

عطاءپورشیرزاد با بیان اینکه حفاظت محیط زیست یک دستگاه نظارتی و ستادی است و بسیاری از مباحث زیست محیطی در سایر دستگاه‌ها شکل گرفته و دنبال می‌شود، اهمیت همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را برای رسیدن به اهداف تبیین شده مورد تاکید قرار داد.

پورشیرزاد همچنین ابراز امیدواری کرد که شاهد عبور از سطح شعار در حوزه حفاظت محیط زیست و دنبال کردن اقدامات با نگاه نتیجه محور باشیم و گفت: شخصاً علاقه خاصی به رسانه دارم و معتقد هستم که رسانه در بخش‌های مختلف خصوصاً حفاظت محیط زیست بسیار کارگشا است.

گفتنی است که در این مراسم از زحمت حمید ظهرابی که پیشتر به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس فعالیت می‌کرد قدردانی شد.