محموله سنگین سوخت قاچاق در آبهای هرمزگان کشف شد

محموله سنگین سوخت قاچاق در آبهای هرمزگان کشف شد

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانان هرمزگان در بازرسی از چندین شناور متخلف، بیش از ۹۶۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر، اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان سوخت، مرزبانان استان هرمزگان مستقر در میناب و بندرعباس با هدایت اطلاعاتی و عملیاتی مطلع شدند مخلان اقتصادی قصد دارند مقادیر بالایی سوخت را به وسیله شناورهای سوختی از سواحل خلیج فارس بارگیری و از مرزهای دریایی کشور خارج کنند.

وی افزود: مرزبانان حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به چندین فروند شناور حامل سوخت قاچاق که به وسیله مشک های بزرگ ماری شکل حمل می شدند، برخورد کردند.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا با اشاره به توقیف پنج فروند شناور در این عملیات تصریح کرد: در بازرسی دقیق از شناورهای توقیفی تعداد ۱۹ مشک ماری شکل حاوی ۹۶۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۲۴۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال کشف شد.

سردار گودرزی با اشاره به دستگیری ۹متهم در این عملیات، خاطرنشان کرد: از این مقدار سوخت ۹۲۰ هزار لیتر در آب های میناب و ۴۵ هزار لیتر نیز در سواحل بندرعباس کشف شده است.