وزیر: محدودیتی در برگزاری کنسرت نداریم

وزیر: محدودیتی در برگزاری کنسرت نداریم
وزارت فرهنگ خود را خانه هنرمندان می داند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حاشیه حضور درپردیس سینمایی ملت محل برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سینما مستند ایران در جمع خبرنگاران، در خصوص زمان از سرگیری برگزاری کنسرت‌های موسیقی تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی برای زمان کنسرت‌ها قائل نیستیم و معاونت هنری آماده حمایت از هنرمندان است.

محمدمهدی اسماعیلی تاکید کرد: هفته گذشته ارکستر ملی در تالار وحدت اجرا داشت و ما همه پیش‌بینی‌ها را انجام دادیم و هیچ محدودیتی برای تعریف برنامه نداریم .وی افزود: از همه هنرمندان و موسیقی‌دان‌ها دعوت می کنیم تا رویدادهای خود را تعریف کرده و نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. کما اینکه در حال حاضر سالن‌های تئاتر و سینما فعالیت خود را از سر گرفته و نمایش‌ها در حال اجرا است.

وی در خصوص مشکل برخی هنرمندان از جمله زندانی شدن یا تحریم‌ها تصریح کرد: از روز اول این اتفاقات مرتب هشدار دادم جامعه را دوقطبی نکنند و در جامعه ایجاد نفاق نکنند. وزارت فرهنگ خود را خانه هنرمندان می داند. وضعیت مشکلات برخی هنرمندان رفع شده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم بر اساس قوانین مشکل مابقی آن‌ها نیز رفع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به اینکه حمایت از هنرمندان از سیاست‌های جدی دولت است، اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها نیز بر همین اساس است تا هم استعدادهای جدید را شناسایی کنیم و هم اسباب حمایت از هنرمندان فراهم شود.

اسماعیلی متذکر شد: در سینما حقیقت نیز امسال اتفاقات خوبی گزارش شده است و ما تحول مهمی را در سینمای مستند شاهد هستیم و سینمای مستند کشور دارد به جایگاه واقعی خود می رسد.وی متذکر شد: در برنامه سال جاری به صورت مختلف ازساخت آثار گرفته تا پشتیبانی از آثار تولیدی در نظر گرفته شده است و در وزارت خانه آمادگی داریم که بسته حمایتی از هنرمندان تعریف شود. به ویژه آثار مستندسازان در همه جای ایران حمایت می شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این جشنواره نشان داد چه ظرفیت قابل توجهی در حوزه مستند سازی داریم و امید واریم بتوانیم حوزه مستند را قوی‌تر از گذشته مورد حمایت قرار دهیم.ه شناسایی شود و در آموزش و حمایت از تولیدات جدید اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است؛همان طور که جشنواره فیلم کوتاه و سینما حقیقت برگزار شد، جشنواره فجر نیز با قوت برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از بیستم تا بیست و پنجم آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.