مجوز معادن در منطقه قلات شیراز باطل می شود

مجوز معادن در منطقه قلات شیراز باطل می شود

رئیس سازمان صمت فارس گفت: سه معدن قلات علاوه بر معارضان محلی به دلیل قرار گرفتن در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز باید مجوز آن‌ها باطل شود.

 حمید رضا ایزدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای عالی معادن فارس اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش در منطقه قلات شیراز، مجوز فعالیت ۳ معدن صادر شده و تاکنون هیچگونه فعالیتی نداشته اند.

وی با بیان اینکه این سه معدن معارضان محلی دارند، افزود: علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز بایستی مجوز آن‌ها ابطال شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس با اشاره به اینکه مجوز یک معدن در حال ابطال است، گفت: مجوز یکی از معادن در دیوان عدالت اداری رأی به ابطال آن صادر شده است و برای دو معدن دیگر ابتدا نیاز به رأی شورای عالی معادن در فارس است.

ایزدی با اشاره به اینکه در این نشست نیز اعضا، رأی بر ابطال معادن دادند، ادامه داد: فرآیند ابطال به وزارت خانه صمت ارسال می‌شود و آنجا در مورد فعالیت این دو معدن دیگر تصمیم گیری می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۴ معدن در منطقه دو کوهک نیز اشاره کرد و گفت: این معادن نیز به دلیل قرار گرفتن در حوزه آبخیز شیراز و مسائل زیست محیطی، مجوز فعالیتشان موقت تمدید شده است و باید منتقل شوند.

رئیس سازمان صمت استان فارس ادامه داد: برای انتقال این معادن نیز سازمان صمت با همکاری دانشگاه شیراز مکانی را بین دریاچه مهارلو و شهرستان سروستان به نام کوه قلعه گریخته انتخاب کرده است که پس از انجام تحقیقات و دریافت مجوز، معادن منتقل می‌شوند.