مجوز سفر لنج های بوشهر صادر شد

برای سه ماه پایان سال ۱۴۰۰

مجوز سفر لنج های بوشهر صادر شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: با پیگیری استاندار مجوز  سفر لنج های سنتی با عنوان کالای ملوانی در این استان برای سه ماه پایان سال ۱۴۰۰ صادر شد.

محمد تقی ایرانی افزود: استاندار بوشهر باتوجه به شناختی که از وضعیت معیشتی اقتصاد مردم دارد  در سفر استانی هیات دولت به این استان ظرفیت های توسعه اقتصادی را در ابعاد مختلف تدوین و تقدیم رئیس جمهور کرد.

وی اظهار کرد: یکی از این محورها ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت کالای ته لنجی (کالای همراه ملوان) بود که با تهیه پیش نویس در استان و تائید وزارت کشور و ستاد اقتصادی دولت با عنوان  آئین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی(ته لنجی) در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ برای تصویب در هیات دولت تهیه و با امضا محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور تقدیم معاون اول رئیس جمهور شد.

ایرانی ادامه داد: براین اساس وعده دولت سیزدهم  در حل مشکل تاریخی ته لنجی بعنوان آرزوی مردم استان و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ملوانان و بازاریان و جامعه حمل و نقل و گردشگران اقتصادی بنادر استان برآورده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهرگفت: تا ابلاغ آئین نامه جامع ساماندهی و به دلیل درخواست مکرر و پی گیری های مستمر مردم و ملوانان و بازاریان و لنج داران که در دیدار حضوری با استاندار  و همچنین مکاتبات عدیده اتحادیه لنج داران و ملوانان و بازتاب در فضای مجازی و عمومی استان و با دستور استاندار در جلسه مفصل و طولانی و با عنایت ویژه سردار مویدی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز و معاونین و مدیران ایشان صورتجلسه ای تنظیم که با درخواست معاون سیاسی امنیتی استانداریهای بوشهر و خوزستان موافقت سفر پایان سال ۱۴۰۰ اعلام وتا روز شنبه به دستگاههای ذیربط ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آئین نامه جدید سفرهای لنج های سنتی در چارچوب قانون و در حمایت از اقتصاد دریایی ساماندهی قطعی شود.