متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند

متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند

استاندار خوزستان گفت: با توجه به لغو روادید، متقاضیان شرکت در اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند تا ضمن بیمه شدن پیش‌بینی‌ها برای ارائه خدمات را آسان‌تر کنند.

صادق خلیلیان عصر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان خوزستان اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی سال جاری دو ویژگی متفاوت دارد، اول اینکه بعد از دو سال تعطیلی مردم اشتیاق بیشتری برای این سفر دارند و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو میلیون نفر برای شرکت در این مراسم در مرزهای خوزستان حضور پیدا کنند.

وی افزود: ضمن اینکه اربعین حسینی سال جاری در فصل گرما قرار دارد و نیازمند تمهیدات بیشتری نسبت به گذشته برای جلوگیری از گرمازدگی زائران است و باید در تأمین آب، یخ و سایبان تمرکز و تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیلیان گفت: استفاده از مه‌پاش برای مسیرهای زائرین از دیگر اقداماتی است که می‌توان برای مقابله با گرمازدگی مسافران استفاده کرد، لذا کارگروهی در این خصوص تشکیل تا این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند.

وی ادامه داد: کارهای اساسی و زیربنایی بسیاری انجام شده ولی با توجه به نزدیک بودن محرم عمده کارها باید تا ۲۰ مردادماه به پایان برسد.

استاندار خوزستان ضمن درخواست از رسانه‌ها و صداوسیما برای اطلاع‌رسانی و تاکید بر ثبت نام متقاضیان شرکت در اربعین حسینی در سامانه سماح، بیان کرد: با توجه به لغو روادید ثبت نام زائران در این سامانه به منزله روادید بوده و زائران ضمن بیمه شدن، پیش‌بینی‌ها برای ارائه خدمات را آسان‌تر خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری مرتب جلسات ویژه اربعین حسینی عنوان کرد: فرمانداران معین پای کار باشند و از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به زوار دریغ نکنند.

خلیلیان در پایان تاکید کرد: گیت‌های ورودی و خروجی در مرز باید به گونه‌ای باشند که زائرین در مرزها کمتر منتظر بمانند و دچار گرمازدگی نشوند.