ماهیت کارمند خدمت از جنس مهربانی است

ماهیت کارمند خدمت از جنس مهربانی است

 کارمند یکی از کارگزاران دولت است که با خدمت به ارباب رجوعان خود و تلاش در جهت انجام بهتر فعالیت‌ها به پیشرفت هر چه بهتر سازمان‌ها کمک می‌کند. به پاس قدردانی از این مقام ارزشمند، روز چهارم شهریور ماه با عنوان روز کارمند نامگذاری و شناخته شد. روز کارمند مصادف با آغاز هفته دولت است بنابراین هرساله می‌توان به خدمت‌گزاران دولتی با نام کارمند، با ارسال پیام تبریک، تقدیر به عمل آورد.

جایگاه ارزیابی و نقد شما بر کارکرد دیگران را می‌توان آغازگاه نخستین گام شما برای سازندگی دانست.

 کارمند به افرادی که در دستگاه های اداری مشغول هستند و در ازای کارشان حقوق دریافت می کنند می گویند ، در کشور ما با رشد انقلاب صنعتی شغل کارمندی نیز رواج پیدا کرد ، روز کارمند یک فرصتی است که مشکلات این قشر از جامعه توسط دولت برطرف شود .

علت نامگذاری روز کارمند

هفته اول شهریور هفته دولت نامیده می شود ، که روز چهارم این ماه را روز کارمند می نامند . چهارم شهریور یادآور خاطره شهیدان بزرگوار هفته دولت در سال ۱۳۶۰ به خصوص شهیدان رجایی و باهنر است ، در این روز به پاس یادآوری خدمات، ایثار و ارزش نهادن به تلاش‌ ها و زحمات گروه کثیری از جامعه اسلامی‌ مان روز کارمند نام‌گذاری شده است. شهیدان محمد علی رجایی و دکتر محمد باهنر در روز ۸ شهریور سال ۹۰ در پی یک اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.