مارتینس: به روانشناسم گفتم هلندی‌ها دینامیت را روشن کردند!

مارتینس: به روانشناسم گفتم هلندی‌ها دینامیت را روشن کردند!

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آرژانتین درباره انگیزه‌ای که هلندی‌ها پیش از بازی شب گذشته دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر به او دادند، سخن گفت.

دیبو مارتینس که در برتری شب گذشته (جمعه) تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل هلند در ضربات پنالتی، دو پنالتی حریف را مهار کرد و نقش بسزایی در راهیابی آلبی‌سلسته به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر داشت، پس از این دیدار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «TyC Sports» آرژانتین گفت: هلندی‌ها قبل از بازی حرف‌های بیهوده می‌زدند. مربی‌شان (لوئیز فن‌خال) گفته بود که اگر بازی به ضربات پنالتی برود، آنها بخت اول پیروزی هستند و از سال 2014 به دنبال این بازی بودند.

وی افزود: پیش از بازی‌ نباید در مورد آن خیلی صحبت کرد اما آنها قبل از بازی خیلی صحبت کردند و این به من انرژی زیادی داد. صحبت‌های فن‌خال را در گوشی‌ام برای خودم نگه داشتم و به روانشناسم نشان دادم و به او گفتم که آنها دینامیت را روشن کردند. می‌خواستم با عملکردم دهان هلندی‌های را ببندم و فن‌خال حالا باید دهانش را ببندد!

دروازه‌بان آرژانتین در پایان با انتقاد از آنتونیو متئو لاهوس داور اسپانیایی بازی هم اظهار داشت: ما برای 45 میلیون آرژانتینی بازی کردیم. ما در مرحله نیمه‌نهایی هستیم،‌ چون جسورانه بازی کردیم. بدون شکست اما با اختلاف بدترین داور جام را در این بازی داشتیم.

شاگردان لیونل اسکالونی در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف کرواسی بروند، تیمی که با حذف برزیل به  جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها رسید.