ماجرای فرهنگسرای شهرداری قشم چیست؟

ماجرای فرهنگسرای شهرداری قشم چیست؟

در شبانه روز گذشته تصویری از تعطیلی فرهنگسرای شهرداری قشم منتشر شد؛ عکسی که اهالی فرهنگ و هنر قشم و دلسوزان و دغدغه‌مندان را به واکنش واداشت.

فرهنگسرای شهرداری قشم سال‌های سال است که میزبان فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر قشم است که در محله آل‌کمال واقع شده است.

کارشناس فرهنگی شهرداری و یکی از مدرسین دوره‌های این فرهنگسرا گفت: این فرهنگسرا از سال 87 در محله آل‌کمال راه‌اندازی شد و کلاس‌های مختلف خیاطی، کامپیوتر و دوره‌های مهارتی کارآفرینی در آن به اجرا در می‌آمد.

جمیله وثوق بیان کرد: برخی از مردم مراجعاتی داشته‌اند که چون سالیان سال است از همان مراکز خدمات دریافت می کنند، علاقمندند همچنان از مرکز آل‌کمال بهره بگیرند و این درحالیست که محل جدید در شهرداری قشم مهیای تمامی دوره‌های یادشده خواهد بود.

وی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل نزدیکی این مکان به شهرداری تمایل ندارند در آن مرکز حضور یابند.

شهردار قشم در خصوص این موضوع گفت: این ساختمان چندین سال به صورت کرایه در اختیار شهرداری قشم بوده که در این سال‌ها تلاش شده بود به دلیل کمبود فضاهای فرهنگی، این خلا جبران شود.

میرداد میردادی بیان کرد: با بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد ریال در سال گذشته و امسال، فرهنگسرای قشم به مکان سابق شهرداری منتقل شد و با صرف اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال واقع در روبروی این اداره آماده بهره‌برداری است.

وی با تکذیب تعطیلی مرکز فرهنگسرای قشم بیان داشت: سالانه بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه کرایه این فرهنگسرا می شد که امسال نیز طبق تقاضای موجر این مبلغ به 600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده بود.

شهردار قشم تاکید کرد: درآمدهای شهرداری از اقدامات عمرانی و از درآمد حاصله از تک تک مردم تامین می شود و هزینه بیهوده آن و اتلاف حقوق بیت المال علاوه بر ایراد شرعی، به دور از اخلاق است.

میردادی تصریح کرد: با توجه به وجود ساختمان فرهنگسرا در قشم و در راستای مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بیت‌المال جابجایی مکان فرهنگسرا در قشم کلید خورد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ساخت ساختمان‌های شهرداری و شورای شهر، تجمیع ساختمان‌هاست و در این باب، ساختمان دانشگاه علمی کاربردی به زودی به ساختمان جدید شهرداری منتقل می‌شود تا بار هزینه‌های مازاد از دوش شهرداری برداشته شده و در راستای عمران و آبادانی شهر هزینه شود.

میردادی همچنین از بهره‌برداری این فرهنگسرا در هفته دولت خبر داد و افزود: مکان جدید از لحاظ وسعت و در برگیری مکان بهتری می‌باشد.

به نظر می‌رسد، با توجه به بزرگی فضای شهرداری سابق قشم، موضوع تعطیلی فرهنگسرای قشم بیشتر جابجایی بوده که امید است با آغاز به کار سریعتر این پروژه دغدغه هنردوستان و علاقمندان واقعی نیز برطرف شود.