ماجرای حقوق نجومی یک دیپلمه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ماجرای حقوق نجومی یک دیپلمه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

امروز فیش حقوق نجومی 20 میلیونی کارگری با مدرک دیپلم منتشر شد که گفته می‌شد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

اگر چه  مهر و امضای واحد اداری مربوطه در فیش منتشر شده مشخص نیست اما دیپلمه و کارگر بودن صاحب فیش نجومی علامت سؤالی است که نیاز به پاسخ شفافی داشت.

علیرضا نجفی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در واکنش به خبر انتشار فیش نجومی کارگر دانشگاه، اظهار کرد: پس از انتشار خبر از بخش امور مالی دانشگاه درخواست کردیم صحت‌وسقم این فیش را برای ما مشخص کند.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد حکم کارگزینی این کارگر ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و چنانچه در فیش متوجه شده باشید، بخشی  از حقوق به‌عنوان اضافه‌کار ماه قبل درج کرده‌اند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اعلام مصادیق حقوق‌های  نجومی توسط دولت در ۱۵ تیرماه سال گذشته، گفت: طبق تبصره ۹ بخشنامه شماره ۵۸۸۲۶۲۱۴۷۷ حقوق‌های زیر  ۳۹ میلیون تومان مصداق نجومی نیست و بالاتر از این مبلغ محل بحث خواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه، هر پرداختی خارج از ضابطه و قانون باشد حتماً با آن برخورد خواهد شد، بیان کرد: گاهی اضافه‌کار ماه‌های قبل یکجا که پرداخت شود مبلغ حقوق افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: تا جایی که ما بررسی کردیم هیچ‌گونه پرداخت خارج از ضابطه‌ای به این فرد صورت نگرفته است از طرفی کارگرها معمولاً تا ۱۰ شب سرکار هستند و طبیعی است اضافه‌کار بالایی برای آن‌ها لحاظ شود.