لیونل مسی- رونالدو/ آخرالزمان بالاخره فرا رسید!

لیونل مسی- رونالدو/ آخرالزمان بالاخره فرا رسید!

 لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به سال های پایانی دوران ورزشی خود نزدیک می شوند و سال 2022 احتمالا آخرین فرصت این دو بازیکن برای کسب جایزه توپ طلا و تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان است. این دو فوق ستاره بزرگ هر دو در سال های اخیر در تورنمنت قاره ای با لباس تیم ملی به عنوان قهرمانی دست یافته اند.

این اتفاق در سال 2016 و با فتح یورو توسط پرتغال برای کریستیانو رونالدو و یک سال قبل در لباس آلبی سلسته در کوپا آمه ریکا برای لیونل مسی رخ داد. اما هیچ کدام تا به حال موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی نشده اند و جام 2022 احتمالا آخرین فرصت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای رسیدن به این هدف است. تیم ملی آرژانتین مدت هاست مغلوب نشده و لیونل مسی و دیگر شاگردان لیونل اسکالونی در بهترین شرایط در سال های اخیر قرار دارند.

از سوی دیگر در ترکیب تیم ملی پرتغال نیز ستاره های نوظهوری وجود دارند که می توانند کریستیانو رونالدو در راه رسیدن به عنوان قهرمانی جهان یاری کنند. اگر هر کدام از این دو فوق ستاره قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند، آنگاه می توانند ادعای تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را در سر داشته باشند. اما در رده باشگاهی شرایط برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو متفاوت است. اگر ستاره پرتغالی در اولدترافورد بماند، بعد از نزدیک به دو دهه غیبت در لیگ قهرمانان را تجربه کرده و نمی تواند آمار 140 گل خود را افزایش دهد و این بدترین خبر ممکن برای اوست.

البته شایعاتی هر روزه در مورد جدایی رونالدو از یونایتد مطرح می شود و به نظر می رسد او قصد دارد به هر ترتیبی فصل بعد نیز در لیگ قهرمانان حاضر شود. اما لیونل مسی نیز در اولین فصل حضور در پاری سن ژرمن اصلا عملکرد خوبی نداشته و حتی از سوی هواداران نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در صورت ناکامی در فصل دوم، می توان لقب یکی از بدترین سرمایه گذاری های تاریخ فوتبال را به انتقال لیونل مسی به پاریس اطلاق کرد.

هدف مسی 125 گله، کاهش فاصله با رونالدو در صدر جدول گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان است. در حقیقت به نظر می رسد این آخرین سالی است که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شانس بردن توپ طلا را همچنان دارند. ستاره 37 ساله پرتغالی به دنبال کاهش جوایز خود با مسی به عدد یک بوده و گلزن آرژانتینی نیز می خواهد با هشت توپ طلا، کاری کند که حتی رسیدن به او نیز در فکر کسی جای نداشته باشد. بدین ترتیب به نظر می رسد رقابت تقریبا دو دهه ای کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به راند آخر رسیده و باید دید 2022 برای کدام یک تبدیل به سالی خاطره انگیز خواهد شد.