گفتند مقام بیار ۵۰ هزار تومان پاداش بگیر!

گلایه های دونده بوشهری: همه هزینه‌ها با اعضای تیم بود و این را به ما گفته بودند

گفتند مقام بیار ۵۰ هزار تومان پاداش بگیر!
نحوه برخورد با دختران دونده در بوشهر عذاب‌آور است

مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور به پایان رسید و تیم جوانان لیانای بوشهر یکی از تیم‌های این مسابقات بود. تیمی با امکانات صفر که در نهایت در این مسابقات پنجم شد. در مورد این که نام لیانا دقیقاً به چه برند یا شرکت یا محصولی اشاره دارد اطلاعی در دست نیست و ۲ دونده این تیم نیز تأیید کردند که نام لیانا اشاره‌ای به اسپانسری ندارد.

تیم بوشهری که اغلب نفرات آن را دختران بومی استان بوشهر تشکیل می‌دادند تیمی عجیب بود. تیمی که حتی برای دوندگانش محل اسکان و غذا هم ترتیب نداد.

مربی نداشتیم، تیم از یک گروه واتس اپی هدایت می‌شد

فاطمه سوهان کار دونده سرعت تیم لیانای بوشهر به آی دبلیو اسپورتس گفت که این تیم حتی مربی هم نداشته است.

موضوع عجیبی که سوهان کار درباره آن صحبت کرده این است که تیم از راه دور هدایت می‌شده است: یک گروه در واتس اپ وجود داشت که آن جا برنامه مسابقات را قرار می‌دادند و هماهنگی‌ها صورت می‌گرفت. ما مربی نداشتیم.

سوهان کار ادامه می‌دهد: نه هتلی برای اعضای تیم گرفتند و نه غذایی در کار بود. همه هزینه‌ها با اعضای تیم بود و این را به ما گفته بودند. حتی یک جای مناسب هم معرفی نکردند که حداقل قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

دونده ۲۰۰ متر تیم لیانای بوشهر می‌گوید: زمانی که نتیجه‌ای کسب می‌شود ابتدا نام تیم می‌آید. هیچ کس نمی‌بیند برخی تیم‌ها چطور و با چه شرایطی در مسابقات شرکت دارند.

دونده جوان همچنین تاکید می‌کند: مجبوریم برای این که در مسابقات حاضر باشیم تن به هر شرایطی بدهیم. فقط برای این که تجربه کسب کنیم و رکوردمان را ارتقا دهیم.

به گفته سوهان کار هر کدام از دوندگان لیانا در هتل یا مسافرخانه مجزایی اسکان داشتند.

گفتند مقام بیاور ۵۰ هزار تومان پاداش بگیر

یک عضو تیم لیانای بوشهر می‌گوید برای حضور در مرحله سوم لیگ، حتی جا خواب هم نداشته و به سختی جایی در کرج برای اسکان پیدا کرده است.

به گفته این ورزشکارکه در مرحله سوم لیگ عملکرد موفقی داشت، او مجبور بوده با بدنی خسته در این مسیر تردد کند تا بتواند مسابقه دهد.

وی ادامه داد: در مراحل اول و دوم، به سختی و با درخواست از اداره ورزش و جوانان بوشهر توانستم مبلغی به عنوان کرایه راه دریافت کنم اما هیچ کمک دیگری به تیم نشد. آن کمک هم در حد کرایه یک طرفه مسیر زمینی بود.

یکی از مواردی که  این ورزشکار به آن اشاره کرده است فقدان امنیت روانی است. او می‌گوید هر لحظه در هراس بوده که حضور تیم در مسابقات لغو شود و او لیگ را از دست بدهد.

عضو تیم لیانای بوشهر ادامه می‌دهد: شخصی که نمی‌خواهم نامش را بیاورم به من گفت که تو همیشه چهارم یا پنجم می‌شوی. این بار برو مقام بیاور تا ۵۰ هزار تومان پاداش به تو بدهیم.

به عقیده این دوومیدانی کار بوشهری، نحوه برخورد با دختران هم رشته او در بوشهر عذاب‌آور است و اگر علاقه بی اندازه‌اش به دوومیدانی نبود تاکنون به خاطر این برخوردها دوومیدانی را کنار گذاشته بود.