سیستم منسوخ، کابوس تیراندازان فارس

قهرمان تفنگ بادی استان: رتبه آخر تجهیزات و زیرساخت در کشور را داریم!

سیستم منسوخ،  کابوس تیراندازان فارس

علی جمشیدپور - «خبرنیوز» / محمدکاظم فرخی با 34 سال سن و مدرک کارشناسی عمران 7 سال است که در رشته تفنگ بادی فعالیت می کند. وی با کسب چندین مقام استانی، اخیرا به عنوان قهرمان فارس موفق شده است نامش را در میان تیراندازان برجسته استان و کشور مطرح کند. فرخی در مصاحبه ای اختصاصی با «خبرنیوز» از مسایل و مشکلات تیراندازی فارس سخن گفت.

قهرمان تفنگ بادی فارس کمبود زیرساخت و سلاح را از عمده مشکلات جذب ورزشکار در رشته تیراندازی خواند و افزود: برای جذب ورزشکار به خصوص در رشته های تجهیزات محور احتیاج به زیرساخت مناسب و کافی و همچنین تجهیزات و وسایل مورد نیاز آن رشته می باشد که نبود هر کدام از این آیتم ها موجب عدم تمایل تازه واردین و بعضا استعدادهای درخشان به رشته ورزشی مربوطه می شود.

محمدکاظم فرخی در رابطه با استفاده از تجهیزات ساخت داخل کشور عنوان کرد: به غیر از لباس و کفش که تولید بومی است در رابطه با تولیدات سلاح و دیگر تجهیزات به دلیل حساسیت بالای این وسایل می بایست که گزینه خارجی خریداری شود. لذا با در نظر گرفتن قیمت ارز و مبالغ سرسام آوری که باید برای فعالیت در این رشته هزینه کرد، رشته تیراندازی به یکی از گرانترین رشته های حال حاضر ایران تبدیل شده است.

وی از تلاش برای حضور در تیم ملی خبر داد و گفت: هم من و هم دیگر تیراندازان فارس رقابت تنگاتنگی با ورزشکاران استان های تهران، ایلام، اصفهان، قم و ... برای حضور در تیم ملی داریم که با این زیرساخت نامناسب کنونی شیراز کار بسیار سختی در پیش داریم.

فرخی ادامه داد: متأسفانه تمام باشگاه های تیراندازی شیراز از سیستم سیم کش (کریر) استفاده می کنند که در کل کشور منسوخ شده است و همین موضوع فارس را در رتبه آخر تجهیزات و زیرساخت در میان دیگر استان های کشور قرار می دهد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش های هیات برای ارتقاء رشته تیراندازی در سطح فارس اظهار کرد: امیدوارم که با حمایت اداره ورزش و جوانان، مسئولین و متولیان ورزش استان تیراندازی فارس به جایگاه اصلی خود بازگردد.