تغییر لباس فرم شهرداری شیراز/کت و شلوار لباس کار نیست

قهر و آشتی در شورای شهر شیراز ادامه دارد

تغییر لباس فرم شهرداری شیراز/کت و شلوار لباس کار نیست

دستورکارهای صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز و اظهار نظرها موجب شد که مثل چند مدت اخیر دوباره داستان قهر و آشتی در شورا رقم بخورد.

صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در بعد از ظهر یکشنبه مملو از اتفاقات ویژه بود که از جمله این اتفاقات ویژه وجود بیش از ٢٠ دستورکار در صحن علنی شورای شهر است. 

یکی از دستورکارهای این جلسه که در خصوص مزایده و مناقصه املاک بود موجب شد که تنش کلامی در میان اعضای شورای شهر شیراز بالا بگیرد و این تنش موجب شد یکی از اعضای شورای شهر شیراز صحن علنی را با حالتی قهرگونه ترک کند.

محمد حسن اسدی یکی از اعضای شورای شهر شیراز بود که به نحوه رأی گیری در خصوص این لایحه گلایه داشت و وسایل خود را در پایان صحبت‌های خود جمع کرد و از صحن علنی شورای شهر با چهره‌ای برافروخته خارج شد این در حالی بود که پس از خروج اسدی این بار محمدرضا هاجری بود که به نحوه مدیریت صحن گلایه داشت.

هاجری با خطاب قرار دادن هیأت رئیسه، عاملان وضعیت ایجاد شده را اعضای هیأت رئیسه خطاب کرد و از این موضوع گلایه داشت که منشی اول شورای شهر نباید بدون اجازه اقدام به سخنرانی و بیان دیدگاه کند که با واکنش سریع و صریح این عضو مواجه شد.

قهر اسدی دیری نپایید و وی پس از گذشت ١۴ دقیقه به صحن علنی بازگشت و پس از بازگشت نیز در اولین اقدام با بیانی لطیف از تمامی اعضای شورای شهر به عنوان ریسمان یک تسبیح نام برد که همگی برادر گونه در کنار هم قرار دارند.

محمدرضا هاجری نیز در ادامه با بیان اینکه طاقت ناراحتی عضوی از شورای شهر را ندارد از افسانه خواست خدایی که مورد خطاب وی قرار گرفته بود عذرخواهی کرد تا کدورت‌ها از بین برود!

لباس فرم شهرداری شیراز تغییر یابد

رضا محمدیان در پنجاه و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیران شهرداری بایستی لباس کار بپوشند چرا که کت و شلوار لباس کار نیست بلکه لباس تشریفات و مهمانی رفتن است و چند صد میلیون تومان هزینه لباس مدیران و کارمندان شهرداری است بنابراین باید روی لباس فرم شهرداری تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص یکی از شهرداران مناطق شهر تهران ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد با خودزنی به دنبال خودنمایی هستند که در این مورد با برخورد شهردار محترم تهران جمع شد اما در کشور گرفتار این موضوع هستیم که عده‌ای با خودنمایی به دنبال قدرت‌طلبی هستند.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت و گردشگری و زیارت با بیان اینکه شهرداری شیراز هم از بقیه کشور مجزا نیست تصریح کرد: تاکید و خواهش و تمنای بنده به عنوان نماینده شهر شیراز این است که شهردار محترم و مدیران شهرداری با کسانی که با خودنمایی به دنبال قدرت‌طلبی و گرفتن پست هستند برخورد جدی کنند نه اینکه فضا هم در اختیارشان بگذارند.

مهندس محمدیان با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای محترم شورا با مدیران شهرداری کار شخصی ندارند ابراز گلایه کرد و گفت: اینکه با مدیران شهرداری تماسی گرفته می‌شود و پاسخ نمی‌دهند و یا در جلسه‌ای دعوت می‌شوند یا حضور پیدا نمی‌کنند و یا اگر تشریف‌فرما می‌شوند، مدارک و اسناد و توضیحات لازم را به همراه ندارند اصلأ در شأن کلان‌شهر شیراز نیست.

بخشی از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز

شهرداری در زمینه ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای شهر شیراز مکلف به انجام اقدامات است که حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به رفع تصرف و اقدام قانونی علیه متصرفین اراضی ای که در سال‌های قبل توسط شهرداری در محدوده آب زنگی و کمپ معالی آباد تملک گردیده انجام و حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به ادامه روند تملک اراضی و محدوده مورد اشاره اقدام و نتیجه را به شورا اعلام و ارسال کند.

این در حالی است که شهرداری مکلف است به منظور پیشگیری و کنترل از تصرف مجدد اراضی نسبت به نصب کیوسک نگهبانی و اعزام مداوم گشت تخلفات به صورت دائمی اقدام و نتیجه اقدامات انجام شده را هر سه ماه یک بار به شورا ارسال کند.

لازم به ذکر است شهرداری مکلف است نسبت به معرفی مدیرانی که در جلوگیری از تصرف اراضی مورد اشاره ترک فعل داشته به مراجع قضائی اقدام و اداری ذی صلاح اقدام و گزارشات آن را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه به شورا ارسال کند.

گفتنی است شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به تکمیل طراحی منطقه بالای دروازه قرآن و آب زنگی و تعریف بسته‌های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری اقدام و نتیجه آن را به شورا ارسال کند.

این در حالی است که حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به یکپارچه سازی اسناد مالکیت از طریق رایزنی و مذاکره با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی با جلب نظر کارشناسان رسمی در امور ثبتی و نقشه برداران اقدام و نتیجه را به شورا ارسال کند.

قابل ذکر است که شهرداری مکلف است بر اساس اسناد مالکیت خود و بر مبنای اقدامات انجام شده، در سال‌های گذشته نسبت به تعقیب قضائی، خلع ید و رفع تصرف متصرفین اراضی کمپ معالی آباد حداکثر تا پایان سال جاری اقدام و نسبت به تهیه طرح مناسب برای اجرای طرح‌های عمرانی با رویکرد گردشگری اقدام کند.