قلعه فلک‌الافلاک در مسیر ثبت جهانی

قلعه فلک‌الافلاک در مسیر ثبت جهانی

استاندار لرستان در دیدار با قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور از آمادگی استان برای فراهم کردن زمینه‌های ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

فرهاد زیویار، در دیدار با علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به اقداماتی که برای گره‌گشایی از مشکلات قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد پس از سفر رئیس‌جمهوری انجام شده است، از آمادگی استان برای فراهم کردن زمینه‌های ثبت جهانی آن خبر داد.

وی با اشاره به جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی، گردشگری استان و وجود آثار متعدد تاریخی و میراثی، خواستار توجه بیشتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لرستان شد.

در  ادامه علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، با تشکر از اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد، گفت: ثبت جهانی این قلعه مطالبه مردم و تأکید ویژه رئیس‌جمهوری است.

وی از آمادگی معاونت میراث‌فرهنگی برای تشکیل پرونده ثبت جهانی و دعوت از کارشناسان یونسکو برای بازدید و مشاهده میدانی این اثر کم‌نظیر تاریخی خبر داد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، لرستان را از جمله قطب‌های مهم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور دانست و بر توسعه کمی و کیفی استان در این سه حوزه‌ تأکید کرد.