قفل ۱۷ ساله بازارچه صادقیه بندرعباس باز می‌شود

قفل ۱۷ ساله بازارچه صادقیه بندرعباس باز می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بازارچه صادقیه که ۱۷سال پس از اتمام ساخت بدون بهره‌برداری و بی‌استفاده مانده بود با مصوبه جدید شورای شهر بندرعباس بازگشایی می‌شود.

سیدمحمدرضا موسوی افزود: این بازارچه ۱۷سال قبل طی توافقاتی ساخته شد و با اجرا نشدن تعهدات طرفین، سرنوشت نامشخصی پیدا کرد.

این عضو شورا توضیح داد: در توافق اولیه، زمین این بازارچه و مجوزهای لازم در اختیار کسانی قرار گرفت که قرار بود شهرداری در محل کسبشان واقع در یکی از خیابان های مرکزی بندرعباس پارکینگ طبقاتی بسازد.

 موسوی اضافه کرد: پارکینگ توسط شهرداری ساخته نشد و گیرندگان زمین بازارچه صادقیه نیز پس از تغییر شرایط توافق اولیه ،با تشکیل تعاونی و سرمایه شخصی اقدام به ساخت و تکمیل بازارچه کردند اما مشکلات قانونی و حقوقی مانع از بهره‌برداری از بازارچه شد.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: شورای شهر در نشست اخیر خود شرایط قانونی را فراهم کرد تا شهرداری بتواند پس از کارشناسی قیمت روز و کسر هزینه و سرمایه گذاری انجام شده توسط ۳۵سرمایه گذار و سازنده بازارچه و گرفتن ما به‌التفاوت، سرقفلی مغازه ها و غرفه ها را واگذار کند.

به گفته موسوی ، مصوبه اخیر شورا موجب می شود این بازارچه پس از ۱۷سال به بهره برداری واقعی برسد که علاوه بر پایان یک مشکل حقوقی و قانونی ، برای شهروندان ساکن در محدوده بازارچه نیز دسترسی خوبی فراهم می کند.

عضو شورای شهر اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از بازارچه صادقیه، نیاز خانواده ها به سفرهای درون شهری برای تهیه  مواد مورد نیازشان از بازار روز که در محدوده پرترافیک شهر واقع شده کمتر شود.