قطعه دوم جاده فیروزآباد- کوار افتتاح شد

قطعه دوم جاده فیروزآباد- کوار افتتاح شد

با حضور استاندار فارس قطعه دوم جاده فیروزآباد- کوار افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت.

پس از ساخت و تجهیز تونل زنجیران به طول ۳۸۰ متر و ایمن سازی و رفع نقص و تکمیل قطعه دوم باند دوم جاده فیروزآباد کوار بعد از ظهر امروز با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند افتتاح شد.

محمد مهدی فروردین اظهار داشت: بزرگراه کوار-فیروزآباد بخشی از محور سراسری عسلویه(منطقه استراتژیک نفت، گاز و پتروشیمی) به مرکز و شمال کشور است که با اتمام عملیات اجرایی آن مشکلات ترافیک منطقه را رفع میکند.

وی افزود: عملیات اجرایی قطعه یک و دو باند دوم بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۳۶ کیلومتر و نیم از پروژه های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در منطقه جنوب استان فارس می‌باشد که ۳۰ کیلومتر آن در سال پیش به بهره‌برداری و شش و نیم کیلومتر باقی مانده هم اکنون بهره برداری شد.

 نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: بخش آماده افتتاح در تنگ زنجیران حد فاصل کیلومتر ۲۰ مسیر بزرگراه به علت طبیعت بسیار خاص و وجود دره طولانی عمیق با عرض کم، صخره‌های بلند و شیب نسبتاً زیاد حدود ۷ درصد مسیر موجود و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه یکی از گره های بزرگ ترافیکی بوده که افتتاح مسیر کیلومتری باند دوم واقع در این تنگه و تکمیل شدن قطعه دو مسیر چهارخطه بزرگراه موجب حل مشکل ترافیکی و افزایش ایمنی و کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

با تمام قوا در جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه زودتر قطعه سوم این جاده کمک خواهیم کرد

استاندار فارس نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: بار ترافیک در فیروزآباد به حدی زیاد بوده که نمونه این ترافیک در سطح استان نخواهد بود.

محمد هادی ایمانیه افزود: با توجه به حجم تردد در این محور باید تلاش کرد با اقدام جهادی این محور پر تردد هرچه سریعتر به سر انجام و حوادث ترافیکی را کاهش داد.

وی ادامه داد: در محوری که هر روز و هر هفته شاهد مجروح و فوتی ناشی از حوادث ترافیک بوده باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا شاهد عزادار شدن خانواده های این منطقه نشویم.

استاندار فارس اضافه کرد: با تمام قوا کمک خواهیم کرد تا این جاده و قطعه سه که بیشترین تونل و پل در آن اجرا میشود به اتمام و بهره برداری برسد.

حذف ترافیک دوخطه تنگه زنجیران، کاهش میزان مصرف سوخت، کاهش آلودگی در منطقه دشت حفاظت شده موک، رونق اقتصادی منطقه با توجه به وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و توریستی از جمله اهداف احداث و راه اندازی این جاده می باشد.

عملیات تکمیلی قطعه ۱ و ۲ بزرگراه کوار فیروزآباد با هزینه ۲۱۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.