قرعه مرگ برای فولاد

نایب قهرمان جهان رقیب شاگردان «نکونام» در آسیا شد

قرعه مرگ برای فولاد

شاگردان جواد نکونام شب گذشته توانستند در یک بازی سخت و نفسگیر مقابل الفیصلی عربستان، با تک‌گل ساسان انصاری حریف عربستانی را از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار بزنند تا بتواند همچنان اقامت خود در کشور قطر را تمدید کنند و باتوجه به برگزاری متمرکز رقابت‌ها، چشم‌انتظار برگزاری مراسم قرعه‌کشی باشند تا حریف‌شان در مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شود. فولادی‌ها در شرایطی موفق شدند الفیصلی را شکست بدهند که برای اولین‌بار در تاریخ، قرمزپوشان اهوازی توانستند به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

4 نماینده از ایران، قطر و عربستان

فولاد خوزستان سومین تیمی بود که از منطقه غرب آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌رسید؛ پیش از شاگردان جواد نکونام، الشباب عربستان و الدحیل قطر توانسته بودند خود را به مرحله بعدی برسانند و بعد از برگزاری تقابل فولاد خوزستان و الفیصلی عربستان، دیگر نماینده فوتبال عربستان یعنی الهلال که پرافتخارترین تیم قاره به شمار می‌رود، موفق شد از سد یاران احمد نوراللهی در تیم شباب‌الاهلی بگذرد تا چهره 4 تیم شرکت‌کننده از منطقه غرب آسیا در مرحله یک‌چهارم نهایی نمایان شود.

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان شب گذشته بعد از پیروزی تیمش مقابل الفیصلی عربستان، در واکنش به مشکلات متعدد فولادی‌ها از سمت خود کناره‌گیری کرد اما باوجود اعلام رسمی نکونام، استعفای او مورد پذیرش مدیران باشگاه فولاد قرار نگرفت. فولادی‌ها بعد از اتمام مرحله یک‌هشتم نهایی، امیدوار بودند تا مرحله یک‌چهارم نهایی هم با قرعه مناسبی روبرو شوند؛ باتوجه به برگزاری متمرکز مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 23-2022، امروز نمایندگان 4 تیم صعودکننده از منطقه غرب آسیا خود را به ورزشگاه الثمامه رساندند تا در جریان برگزاری مراسم قرعه‌کشی قرار گیرند.

سخت‌ترین قرعه ممکن برای نماینده ایران

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دقایقی قبل برگزار شد که مشخص شد تیم فولاد خوزستان باید در این مرحله به مصاف تیم الهلال عربستان برود. الهلالی‌ها در مرحله گروهی، صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی داشتند و شب گذشته هم توانستند مقابل شباب‌الاهلی امارات، برد 3 بر یک را جشن بگیرند تا در قامت پرافتخارترین تیم قاره آسیا خود را به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا در فصل 23-2022 برسانند.

شاگردان جواد نکونام در شرایطی پنجشنبه چهارم اسفندماه در ورزشگاه الجنوب باید در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان بروند که پیشتر در سال 2015، فولاد در مرحله گروهی با الهلال روبرو شد که در آن دوره از رقابت‌ها، نماینده ایران در بازی رفت مقابل حریف عربستانی به تساوی بدون گل رضایت داد و در بازی برگشت، الهلال توانست با 2 گل به پیروزی برسد و حالا باید دید در سومین رویارویی 2 تیم، چه نتیجه‌ای در تقابل شاگردان جواد نکونام و رامون دیاز به‌دست خواهد آمد.