قرارگاه فرهنگی با هدف مدیریت میدان شکل گرفته است

قرارگاه فرهنگی با هدف مدیریت میدان شکل گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه در برش استانی نقشه فرهنگی استان، وظایف دستگاه‌های متولی مشخص شده است، راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی را با هدف مدیریت میدان دانست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در شورای فرهنگ عمومی فارس که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، بیان کرد: آنچه که درخواست‌های ما برای شورای فرهنگ عمومی است، به خوبی منعکس شد و امیدوار هستیم که پیگیری در سطح ملی نیز انجام شود و حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه فرهنگی فارس گفت: این قرارگاه می‌خواهد مدیریت میدان کند؛ نمی‌خواهد مباشرت در کار فرهنگی کند.هر دستگاه وظایف خود را انجام می‌دهد ولی قرارگاه نظارت، ساماندهی و هدایت فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی استان وظایف تعریف شده است، افزود: ۴۸ دستگاه امسال با برنامه‌های نقشه درگیر شدند که باید در یک جا به ساماندهی برسند و در این راستا قرارگاه برای اجرا و مباشرت کار دستگاه‌ها شکل گرفته نه قرارگاه فرهنگی.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه به اندازه‌ای که حمایت می‌کنیم می‌توانیم توقع اجرا داشته باشیم، عنوان کرد: به مجموعه‌های تحت امر استانداری ابلاغ و همکاری‌ها شروع شود.همچنین مشکلاتی که برای اجرای سند بوده شناسایی شده و تلاش می‌کنیم تا موانع اعتباری اجرای سند برطرف شود.