فینال جام حذفی باید به خرمشهر برگردانده شود

سیاوش بختیاری زاده: تنها دلخوشی مردم این شهر را گرفتند

فینال جام حذفی باید به خرمشهر برگردانده شود

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: جام حذفی به نام خرمشهر است و فینال این رقابت ها باید به این شهر برگردانده شود.

سیاوش بختیاری زاده با گله مندی از عدم برگزاری فینال جام حذفی در خوزستان، اظهارکرد: چرا فینال جام حذفی کشور که مناسبت آن به خاطر آزادسازی خرمشهر سرافراز است از استان خوزستان گرفته شد؛ شهرهای آبادان و مسجدسلیمان و باشگاه فولاد، ورزشگاه های مجهزی دارند که می توانند از این بازی میزبانی شایسته ای داشته باشند. اما عجیب است که این بازی مثل سال قبل در خوزستان برگزار نمی‌شود.

سیاوش بختیاری زاده

وی افزود: این که میزبانی از خوزستان گرفته می شود، هم مسولان استان و هم فدراسیون مقصر هستند چراکه با بی توجهی آن ها نسبت به برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر، تنها دلخوشی مردم این شهر را نیز از آن ها گرفت. شاید بگویند که در این برهه زمانی هوای خوزستان گرم است که در این بخش نیز مردم این استان و شهر خرمشهر مقصر نیستند و فدراسیون مقصر است زیرا باید بتواند به صورتی برنامه ریزی کند که فینال در فروردین که هوای خوزستان نیز ایده آل است برگزار شود. جام حذفی به نام خرمشهر است و فینال این رقابت ها باید به این شهر برگردانده شود.

اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه نیز گفت: چطور می شد تیم های ملی برای برگزاری اردو در سطح پایه برای برگزاری اردوهایشان کمپ فولاد را انتخاب می کنند و از آن بسیار تمجید و تعریف به عمل می آورند ولی شاهد این نیستیم که به باشگاه فولاد خوزستان و استان خوزستان در سطح پایه از سوی فدراسیون میزبانی داده شود و هر سال بازی های پایانی تیم های پایه کشوری در ۲ استان خاص به صورت پیاپی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جالب ترین نکته در مورد تیم های پایه کشوری این است که هر سال تیم های خوزستانی و به ویژه فولاد خوزستان در رده های پایه کشوری جزو ۲ یا ۳ تیم برتر کشوری هستند ولی هیچ مربی از استان خوزستان در تیم های ملی پایه کشور وجود ندارد و مربیانی در این رده ها به کار گرفته می‌شوند که هیچ تجربه و آگاهی از برگزاری بازی ها، تیم ها و بازیکنان ندارند و در واقع یکی از عوامل ناکامی تیم های پایه کشوری مان در خارج از کشور همین عدم شناخت از تیم ها و بازیکنان است.

بختیاری زاده عنوان کرد: از وزیر ورزش کشور که طی چند ماه برای دومین بار به استان عزیز و مظلوم و بدون حامی ما سفر داشته و همچنین  از رییس فدراسیون فوتبال انتظار می رود که در این زمینه دقت و وسواس بیشتری خرج بدهند و به استان خوزستان که صاحب اصلی و از رکن های اساسی فوتبال کشور محسوب می شود توجه بیشتری داشته باشند و به این شکل حق مربیان پایه و همه بازیکنان رده پایه استان مان را نادیده نگیرند.

وی گفت: از همه پیشکسوتان، کارشناسان، اصحاب رسانه، همه مدیران ورزش استان و همه ١٨ نماینده محترم استان تقاضا دارم سکوت نکرده و پشتیبان بازیکنان نوجوان و جوان مان باشند تا با پرورش درست و حمایت به جا از آن ها فوتبال باشگاهی خوزستان در لیگ برتر و تیم های ملی تقویت شده و نیازب به جذب بازیکن از خارج استان با قیمت هاب میلیاردی نباشیم.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه با تبریک به تیم خلیج فارس ماهشهر برای درخشش در جام حذفی، خاطر نشان کرد: تیم بومی و تیمی که استادیوم ندارد و با اتوبوس سفرهایش را انجام می دهد، نشان داد خوزستان هنوز هم مهد فوتبال است و می تواند بازیکنان و تیم هایی شایسته ای را به فوتبال ایران معرفی کند. من از طرف پیشکسوتان و جامعه فوتبال خوزستان از موسی قنواتی سرمربی این تیم و شاگردانش تشکر می کنم.