فیفا لغو انتخابات ایران را وتو می‌کند؟

فیفا لغو انتخابات ایران را وتو می‌کند؟

در پی لغو ناگهانی انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود صبح امروز، سه شنبه هشتم شهریور ماه برگزار شود، از محل اقامت ناظر لبنانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران خبر می رسد این تصمیم ناگهانی، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا را شوکه کرده است.

برابر با شنیده های ما ناظر لبنانی کنفدراسیون فوتبال آسیا که انتظار چنین تصمیم شتابزده ای را نداشت، اعلام کرده صبح امروز بلافاصله با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارتباط برقرار می‌کند و برای پذیرش این تصمیم از آنها استعلام می گیرد.
احتمال دارد نماینده فیفا که تازه به تهران رسیده این تصمیم حسن کامرانی فر را وتو کند.به نوشته ایران ورزشی؛شایعه شده میرشاد ماجدی از ظهر روز دوشنبه، هفتم شهریور ماه در تلاش بود هر طور شده با ناظر لبنانی ملاقات کند اما به رغم تلاش سرپرست موقت فدراسیون، فرستاده کنفدراسیون فوتبال آسیا به او اعلام کرد تا بعد از پایان مجمع هیچ یک از نامزدهای انتخابات را به حضور نمی پذیرد.

همچنین شایعه شده امروز دبیر کل فدراسیون نامه جدیدی به کمیته بدوی انتخابات داده و از آنها خواسته مطابق این نامه، یکی از نامزدها را از انتخابات کنار بگذارند اما اعضای کمیته بدوی حاضر به پذیرش این دستور نشدند و اعلام کردند از آنجایی که به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش نهایی را ارسال کرده اند، دیگر به هیچ وجه امکان تغییر وجود ندارد و آنها دست به چنین کار خطرناکی نمی زنند.

گویا بعد از آن که اعضای کمیته بدوی زیر بار این کار نمی روند، میرشاد ماجدی تلاش می کند با نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه بگذارد که این تلاش هم بی نتیجه می ماند و در نهایت حسن کامرانی فر در تصمیمی ناگهانی، انتخابات را لغو می کند.

باید دید آیا صبح امروز نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تهران حضور دارند، این تصمیم جدید فدراسیون را می پذیرند یا نه؟ برخی کارشناسان مدعی هستند اگر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را وتو کنند، مجمع باید طی ۴۸ ساعت آینده برگزار شود اما در غیر این صورت احتمال دارد فیفا حکم به تعلیق فدراسیون فعلی و تشکیل کمیته انتقالی بدهد.