فوتسال ایران در نیمه نهایی آسیا

ویتنام با ۸ گل بدرقه شد

فوتسال ایران در نیمه نهایی آسیا

فوتسالیست‌های ایران با نمایشی کاملا برتر ویتنام را شکست دادند و به نیمه نهایی جام ملت‌ها راه یافتند.

تیم ملی فوتسال ایران پس از اینکه در گروه C جام ملت‌های آسیا فوق‌العاده ظاهر شد و هر سه مسابقه خود مقابل اندونزی، چین تایپه و لبنان را با برتری پشت سر گذاشت و در کنار ثبت ۲۴ گل زده فقط یک گل دریافت کرد، امروز نخستین بازی خود در مرحله حذفی را مقابل ویتنام برگزار کرد.

شاگردان وحید شمسایی که همه حریفان خود را با تعداد گل بالا شکست داده و نمایش فراتر از انتظاری در مرحله گروهی داشتند، امروز هم مقابل تیم سرسخت ویتنام که در جایگاه دوم گروه D قرار گرفته بود یک برد پُر گل دیگر به دست آوردند و با پیروزی ۸ بر یک، به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافتند.

گل‌های ایران را در این دیدار حسین طیبی(۳ گل)، سالار آقاپور، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین بازیار، مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسیبه ثمر رساندند.

***

فوتسالیست‌های ایران که بازی مقابل ویتنام را با ترکیب سعید مومنی، محمد درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و حسین طیبی آغاز کرده بودند، پس از اینکه حملات زیادی در لحظات ابتدایی داشتند، بالاخره موفق شدند در دقیقه ۷ روی پاس چیپ مسلم اولادقباد از سمت راست و ضربه والی دیدنی حسین طیبی به گوشه دروازه به گل نخست برسند و موقعیت‌هایشان را به گل تبدیل کنند.

شاگردان شمسایی که میل زیادی به گلزنی داشتند، در دقیقه ۱۰ روی پاس در عرض سعید احمدعباسی و شوت استثنایی و بدون مکث سالار آقاپور از میانه زمین به کنج دروازه ویتنام دومین گل را زدند و اختلاف را به دو رساندند.

ثانیه‌هایی از شادی تیم ملی فوتسال ایران نگذشته بود که بازهم سعید احمدعباسی، دومین گلزن برتر ایران در جام ملت‌ها در نقش گل‌ساز ظاهر شد و پاس رو به عقب او با شوت فنی و کات‌دار علیرضا رفیعی‌پور به گوشه پایین دروازه، برای سومین بار به گل رسید تا شمسایی و دستیاران‌اش با خیال راحت‌تری بازی را دنبال کنند.

در شرایطی که ویتنام پس از دریافت سه گل رو به پاور پلی(استفاده از یک بازیکن به جای دروازه‌بان) آورده و برای کم کردن اختلاف تلاش می‌کرد، حسین طیبی کاپیتان و بهترین گلزن جام ملت‌ها با دریافت پاس از احمدعباسی و شوت فنی از زمین خودی به دروازه خالی ویتنام، گل چهارم را به ثمر رساند.

در نیمه دوم نیز سهم ایران چهار گل و سهم ویتنام یک گل بود تا شاگردان شمسایی با کسب پیروزی ۸ بر یک به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنند و منتظر برنده بازی ازبکستان و تاجیکستان برای رسیدن به فینال باشند.