فوتبال یک بزرگ دیگر را از دست داد

ویالی سرانجام تسلیم بیماری شد

فوتبال یک بزرگ دیگر را از دست داد
ویالی در سن 58 سالگی از دنیا رفت

دنیای فوتبال امروز سوگوار جانلوکا ویالی ، مهاجم بزرگ سال‌های نه چندان دور است. ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه های یوونتوس، سامپدوریا و چلسی، از سال 2017 با بیماری سرطان لوزالمعده دست به گریبان بود و با وجود اینکه اخیرا از این بیماری تا حدودی رهایی یافته بود ولی بار دیگر سرطان برگشت و از دو هفته پیش حال او وخیم گزارش شد. در نهایت ویالی امروز در سن 58 سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا را پس از مرگ پله آنهم بخاطر سرطان در شوک فرو برد.

او به عنوان مربی در چلسی یک جام حذفی و یک سوپرجام انگلیس را به دست آورد. 

از نوامبر 2019 او به عنوان مدیر فنی کنار دوست و هم تیمی سابق خود در سمپدوریا یعنی روبرتو مانچینی به تیم ملی ایتالیا ملحق شد تا به اتفاق قهرمانی جام ملتهای اروپا را برای لاجوردی ها به ارمغان بیاورد.

افتخارات ویالی به عنوان بازیکن: دو قهرمانی سری آ با سمپدوریا و یووه، یک لیگ قهرمانان اروپا(یووه 96-1995)، یک سوپر جام اروپا(چلسی 1998)، یک جام یوفا(یووه 93-1992)، دو جام برندگان با سامپدوریا در فصل 90-1989 و با چلسی در فصل 98-1997، یک جام حذفی انگلیس(چلسی 97-1996)، چهار جام حذفی ایتالیا(یکی با یووه و سه تا با سمپدوریا)، یک جام اتحادیه انگلیس با چلسی و دو سوپرجام ایتالیا.

هر چه بود، جانلوکا ویالی امروز همسرش کاترین که در سال 2003 با او ازدواج کرد و دو دخترش به نام های اولیویا و سوفیا را تنها گذاشت.