فوتبال خوزستان در مرز سقوط!

فوتبال خوزستان در مرز سقوط!

یک مربی معتقد است فوتبال خوزستان در مرز سقوط قرار دارد و سازندگی در این رشته تحت تاثیر لابیگری و مدیریت ضعیف قرار گرفته است.

کریم شریفی با اشاره به حال ناخوش تیم های خوزستانی در لیگ برتر و لیگ یک، اظهارکرد: خوزستان دیگر مهد فوتبال کشور نیست. اگر نگاهی به نتایج تیم های خوزستانی در لیگ های برتر و لیگ یک و حتی لیگ های پایه داشته باشیم متوجه می شوید که فوتبال خوزستان در مرز سقوط قرار دارد. 

فوتبال خوزستان در بستر بیماری

وی افزود: سه نماینده خوزستان  در لیگ برتر ضعیف گرفته اند و نتایج تیم های لیگ یکی استان به جز استقلال ملاثانی ناامیدکننده است. حتی تیم های امید و جوانان خوزستانی در فوتبال پایه نیز دیگر مدعی نیستند. ضمن این که  نبود بازیکنی از فوتبال خوزستان در تیم ملی ایران در جام جهانی قطر نشان می‌دهد فوتبال خوزستان در بستر بیماری شدید قرار دارد.

فوتبال خوزستان زنگ تفریح فوتبال ایران

این مربی گفت: واقعا چه بر سر مهد فوتبال ایران آمده است که این روزها زنگ تفریح فوتبال کشور شده است؟    در حالی که فوتبال خوزستان در گذشته نه چندان دور صادرکننده بازیکن به تمام نقاط کشور بود و۴۰ درصد تیم ملی متعلق به بازیکنان خوزستانی بود. اما در حال حاضر شاهد هستیم که در تیم ملی جوانان، فقط نام یک بازیکن خوزستانی به چشم می‌خورد و در تیم ملی بزرگسلان هیچ نماینده ای از فوتبال خوزستان حضور ندارد.

ایجاد مشکل با صدور مجوزهای بی حد و اندازه

وی بیان کرد: حضوربازیکنان درجه دو و سه و غیربومی، بلای جان فوتبال استان شده است. نبود مدیریت کلان و مربیان سازنده و کاربلد در فوتبال خوزستان و نیز عدم حمایت از مربیان و تیم های سازنده از مشکلات اصلی فوتبال استان است.  صدور مجوزهای بی حد و اندازه به مدارس فوتبال و باشگاهای بی هویت و بدون شناسنامه و حضور افراد غیرفوتبالی که تنها برای کاسبی در فوتبال استان هستند و فقط شعار آکادمی و آکادمیک می دهند، مشکل ساز شده است. با آموزش های غلط مربی نماها درون این باشگاها، چرخه و آینده فوتبال استان به سوی نابودی هدایت می شود و متاسفانه هیچ کسی از سوی اداره کل ورزش و فوتبال استان نظاره گر این نابسامانی ها در فوتبال استان نیست.

فوتبال خوزستان زیرپای مدیران و مربیان دلال نما له شده است

شریفی عنوان کرد: میدان فوتبال استان را در اختیار کسانی قرار داده شده است که از جنس فوتبال نیستند و هر کاری دوست دارند در فوتبال استان انجام می دهند و در حالی که فوتبال ما حرفه ای شده است ولی فوتبال خوزستان هنوز آماتور است چون فوتبال پویای خوزستان زیرپای برخی مدیران و مربیان دلال نما و لیدرها له شده است. در فوتبال خوزستان چیزی به نام استعدادسازی وجود ندارد و فقط استعدادیابی می شود و البته استعدادی که فقط با پول و پارتی انتخاب می‌شود و با پول کلان هم فوتبال بازی می کند خلاقیت فوتبالی ندارد و مشکل این است که بازیکنان پابرهنه و خلاق فوتبال خوزستان به خاطر نداشتن پول و پارتی از صحنه فوتبال محو می شوند و هیچ فریادرسی هم به داد آن‌ها نمی رسد.

سازندگی فوتبال خوزستان تحت تاثیر لابیگری و مدیریت ضعیف

وی افزود: سازندگی و بازیکن سازی در میان لابیگری و مدیریت ضعیف این روزهای فوتبال استان از بین رفته است. اگر در گذشته خوزستان مهد فوتبال کشور بود، به خاطر این بود که مربیان عاشق و کاربلدی داشت، مربیانی که بدون هیچ چشم داشتی برای اعتبار فوتبال از جان مایه می گذاشتند، آن هم فقط به خاطر نام فوتبال خوزستان.  تیم های خوزستانی همه ازبازیکنان بومی سود می بردند و صادرکننده بازیکن بودن به فوتبال کشور که با  بی توجهی مسولان به فوتبال استان، این رشته در لبه پرتگاه قرار دارد است.