فوتبال بوشهر هر روز دریغ از دیروز

فوتبال بوشهر هر روز دریغ از دیروز

از هر زاویه‌ای که به فوتبال استان نگاه می‌کنیم فقط وخامت حال بیمار این ورزش که هر روز بیشتر از پیش به قهقرا می‌رود قابل مشاهده است و برای بهتر شدن انتظار تفکری نو، ایده‌های جدید با حضور افراد دلسوز و با پشتکار بالا را می‌کشد.

بوشهر همیشه منبع ساخت و کشف استعدادهای ناب فوتبالی بوده و باشگاه‌ها و بازیکنان بزرگی را به خود دیده، ولی این روزها تیم های فوتبالش یکی پس از دیگری از عرصه فعالیت کنار رفته یا به رده های پایین تر سقوط می کنند.

پر و بال شاهین بوشهر با آن خاطره سازی ها و افتخاراتش قیچی شده و تیم جدیدی که با همین نام و پسوند شهرداری بوشهر هم ثبت شد، بعد از سقوط به لیگ دو به مزایده گذاشته شد و چون خریدار پای کاری نداشت، باید منتظر ثبت سقوط به یک رده پایین تر بود.

ایرانجوان بوشهر هم با نام آوران و بزرگانش خسته شده و در حلقه تنگ اطرافیانش، این سالها رکورد سقوط از پلی آف لیگ برتر به لیگ سه کشور را به نام خود کرده است.

بندر عامری با شاهین پرواز خاطره انگیزی داشت و فصل گذشته چشم و چراغ فوتبال استان بود و توانستند با کادر بومی به لیگ یک صعود کنند ولی امتیاز آنها به ماهشهر خوزستان فروخته شد تا آینده آنها در پرده‌ای از ابهام باشد.

فوتبال در جم بعد از چند سال حضور در لیگ برتر دومین سال لیگ یک خود را مثل همیشه با اما و اگر آغاز خواهد کرد و حال روز چندان مساعدی ندارد و به قول بزرگی: پارس به نام جم و به کام پایتخت اداره می‌شود.

در دشتستان از برق، دخانیات، پلیمر فقط نامی در خاطره‌ها به جا مانده و بعد از چند سال توقف، فقط سرخ پوشان این شهر در مرحله اول لیگ سه و ماراتن خسته کننده اش قرار دارد. فوتبال دیلم نیز روزگاری با هما شناخته می‌شد ولی به پایان خود رسید و حالا فقط به لیگ‌های استانی دلخوش است.

کنگان و خورموج نیز مانند دیلم با ابوذر و ایرانجوانش خود را با لیگ‌های استان مشغول نگه داشته است.

در گناوه نیز حال روز فوتبال وخیم گزارش می‌شود. پرسپولیس بعد از سال‌ها حضور در لیگ‌های کشوری چند سالی است که خود را بازنشسته کرده و به بازگشت فکر نمی‌کند.

امید بعد از چند سال حضور در لیگ دو طبق روال معمول باشگاه‌های خصوصی در ایران به بن بست مالی خورد، چهار گوشه مستطیل سبز را بوسید و عطای حضور در لیگ را به لقایش بخشید.

در فوتبال گناوه در حال حاضر پرشور ترین تورنمنت فوتبال چمنی که برگزار می‌شود مسابقات پیشکسوتان است که بیشترین هوادار را به ورزشگاه می‌کشاند.

از هر زاویه‌ای که به فوتبال استان نگاه می‌کنیم فقط وخامت حال بیمار این فوتبال که هر روز بیشتر از پیش به قهقرا می‌رود قابل مشاهده است و برای بهتر شدن انتظار تفکری نو، ایده‌های جدید با حضور افراد دلسوز و با پشتکار بالا را می‌کشد.

چه زمانی، چه کسی و از کجا این افراد بیایند مشخص نیست. ولی امیدواریم که فکری به حال این فوتبال شود که روزی روزگاری برای میلیون‌ها بوشهری در ورزشگاه‌های مختلف شهرهایش شادی و شور به ارمغان می‌آورد.