فوت و مفقود شدن سه کودک به‌دنبالِ غرق‌شدگی در جویم

فوت و مفقود شدن سه کودک به‌دنبالِ غرق‌شدگی در جویم

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی لارستان از فوت دو کودک بر اثر غرق شدگی در رودخانه روستای بلغان از توابع شهرستان جویم بخش هرم لارستان خبر داد.

بیگلری با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز ۲۱ دی ماه  ۱۴۰۱  یک مورد حادثه غرق شدگی دو کودک در رودخانه بلغان به واحد ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس شهرستان لارستان گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله تیم های عملیاتی اورژانس کاریان و سایر ارگان های مربوطه به محل حادثه اعزام شدند، پس از تحویل یکی از کودکان غرق شده توسط تیم های عملیاتی به کارشناسان اورژانس ،مشخص شد متاسفانه این کودک فاقد علایم حیاتی بوده و فوت شده است.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی لارستان ادامه داد: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که کودک سومی نیز مفقود شده و تیم های عملیاتی حاضر در صحنه در حال جستجو و تفحص می‌باشد.

دو کودک  فوت شده تبعه افغان وکودک مفقودی ایرانی است

رئیس جمعیت هلال احمر لارستان اظهار داشت: در این واقعه مجموعأ سه نفر دچار حادثه شده اند که دو نفر از کودکان فوت شده و  قبل از اطلاع به نیروهای امدادی توسط مردم در رودخانه پیدا شدند. 

زمانی افزود: اما یک کودک که ایرانی و اهلِ روستای بلغان است مفقود شده و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای یافتن او هستند. به علت عمق زیاد آب کار با سختی پیش می رود.

کودکان چهار، پنج و هشت سال هستند

بخشدار هَرم گفت: در این حادثه دلخراش دو کودک فوت شدند که تبعه افغانی بودند و میانگین سنی آنان چهار و پنج ساله است، یک کودک نیز مفقود شده است و میانگین سنی وی هشت سال است.

محمدی افزود: آنها برای تفریح به سمت رودخانه فصلی روستای بلغان می روند، که بر اثر غفلت غرق می شوند و پیکر دو تن از کودکان در رودخانه توسط مردم پیدا می شود.

وی بیان کرد: پس از اعلام این حادثه، نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و تیم غواص ها تا ساعت یک بامداد در حال جستجو برای یافتن کودک مفقودی هستند و از صبح نیز همچنان عملیات جستجو ادامه دارد.