فواد حسین: ایران نباید از خاک عراق در معرض حملات قرار بگیرد

فواد حسین: ایران نباید از خاک عراق در معرض حملات قرار بگیرد
ما به قانون اساسی عراق پایبندیم

وزیر خارجه عراق با اشاره به اقدامات گروه‌های تجزیه‌طلب مخالف ایران در اقلیم کردستان اعلام کرد که نباید ایران در معرض حملاتی قرار گیرد که از خاک عراق سرچشمه می‌گیرد.

فواد حسین در گفت‌وگو با شبکه کردی «رووداو» در پاسخ به سوالی در رابطه با حملات موشکی ایران به مواضع گروه‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق و یا گفت‌وگو با ایران برای توقف این حملات گفت که مذاکرات مستمری با ایران در این زمینه وجود دارد و هیئت بزرگی برای این کار تشکیل شده است.

وی افزود: قبل از سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، به ایران سفر کردم، سپس به همراه او به ایران رفتم و بعد از آن با یک هیئت امنیتی و سیاسی ایرانی دیدار داشتم. قرار است امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در اجلاس بغداد 2 در اردن شرکت کند و در آنجا با او دیدار خواهم داشت و سعی خواهیم کرد برای پایان حملات ایران به توافق برسیم.

فواد حسین تصریح کرد: ما به قانون اساسی عراق پایبندیم و نباید ایران در معرض حملاتی قرار بگیرد که از خاک عراق سرچشمه می‌گیرد. خواسته‌های ایران رسما اعلام شد. ایرانی‌ها می‌گویند که آنها اجازه نمی‌دهند احزاب سیاسی (تجزیه طلب) در کردستان عراق مسلح باشند و بخواهند علیه ایران حملاتی انجام دهند و با عبور از مرزها وارد کشورشان شوند.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: بدین منظور کمیته‌ای امنیتی و مذاکره تشکیل شده است که اقلیم کردستان در آن حضور دارد. ایران رسما اعلام کرده که احزاب کردی مخالف ایران که در اقلیم کردستان عراق حضور دارند، باید عاری از هرگونه سلاح باشند.

در آخرین دور حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به مقرهای باقیمانده تروریست‌های تجزیه طلب ضد ایرانی در مناطقی از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق در شمال عراق، خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.