فعالیت ۳ تصفیه‌خانه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون

فعالیت ۳ تصفیه‌خانه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون

استاندار خوزستان روز شنبه در آیین آغاز بهره برداری از تصفیه خانه شرق اهواز بیان کرد: اقدامات لازم برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز در حال انجام است و تا ۲ سال آینده وارد مدار می‌شود و ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.

صادق خلیلیان گفت: تصفیه خانه تکمیلی نیز در منطقه گلدشت اهواز ساخته خواهد شد که با فعالیت این سه تصفیه خانه در شهرستان اهواز، فاضلاب‌های شهرستان‌های اهواز و کارون تصفیه خواهند شد و دیگر شاهد ورود فاضلاب به رودخانه کارون نخواهیم بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: با فعالیت این سه تصفیه خانه، ۴۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که می‌توان برای مصارف کشاورزی و محیط زیست استفاده کرد.

خلیلیان افزود: تصفیه خانه شرق اهواز در دولت قبل افتتاح شده بود اما نیاز به امکانات مکملی داشت تا بهره برداری شود، امکاناتی همچون تکمیل کلکتور و ایستگاه‌های پمپاژ و خط خروجی که آب را تخلیه کند، امروز آغاز بهره برداری از این تصفیه خانه است و ظرفیت آن تصفیه ۱۱۲ هزار مترمکعب  فاضلاب در شبانه روز است.

استاندار خوزستان بیان کرد: آب خروجی این تصفیه خانه به سه قسمت برای کشاورزی، صنایع و تالاب شادگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از این ۲۴ خروجی فاضلاب وارد رودخانه کارون در شهرستان اهواز می‌شد که با راه اندازی این تصفیه خانه از ورود ۱۲ مسیر فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود.